Buduće raskrižje obilaznice i lokalne ceste Lindar - Žminj (Anđelo DAGOSTIN)
Dosad su na trasi buduće državne ceste Istarski ipsilon (čvor Rogovići) – Lindarski Križ (D64) izvedeni pripremni radovi, zemljani radovi te radovi na izgradnji asfaltnobetonskih putnih prolaza.
Ova cesta dužine 6,2 kilometra, smještena niti tri kilometara dalje od središnjeg pazinskog trga, predstavlja južnu obilaznicu grada. Propisana će bit brzina od 80 kilometara na sat (60 kilometara na sat u zoni raskrižja), a njome će se istočna Istra spojiti sa zapadnom bez potrebe da vozila ulaze u središte grada.
Naime, problem prolaska tranzitnog prometa kroz centar grada pojačano je izražen u ljetnim mjesecima, jer se uz postojeći promet teških teretnih vozila za potrebe tvornice kamene vune u Pićnu povećava i putnički promet. Izgradnjom spojne ceste od Istarskog ipsilona do Lindarskog Križa (D64) omogućit će se obilazak Pazina i tako bitno poboljšati prometna protočnost i sigurnost, ali i uvjeti življenja građana Pazina, bili su poručili iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Cesta je predviđena za mješoviti promet. Širina prometne trake iznosi 3,25 metara, rubne trake 30 centimetara, a bankine 1,5 metara. S obzirom na to da cijela trasa prolazi vodozaštitnim područjem, najvećim dijelom kroz treću zonu vodozaštite i 1.700 metara kroz četvrtu zonu vodozaštite, predviđena je primjena kontroliranog sustava odvodnje s izgradnjom mastolova (separatora) i ispuštanjem pročišćenih oborinskih voda u upojne bunare.
Trenutno se na trasi gradilišta izvode radovi na oborinskoj odvodnji, izmještanju postojećih instalacija, gornjem stroju ceste te radovi na postavljanju malih betonskih elemenata (rubnjaci i rigoli), saznajemo od glasnogovornice Hrvatskih cesta Tamare Pajić. Dinamičkim planom radova isti projekt je predviđeno izvesti do ugovorenog roka završetka koji je kraj ožujka 2021. godine. U sklopu projekta izvedena su tri asfaltnobetonska putna prolaza na križanjima s postojećim poljskim putevima u cilju omogućavanja pristupa lokalnog stanovništva poljoprivrednom zemljištu ispod trupa ceste.
Raskrižja s drugim državnim, županijskim i lokalnim cestama projektirana su u istom nivou s tim da će raskrižje s državnom cestom DC77 kod poslovne zone Ciburi biti izvedeno kao kružno raskrižje. Izgradnja ceste započela je lani u mjesecu srpnju. Pošto se radi o brežuljkastom terenu na budućoj obilaznici bit će nešto usjeka i nasipa te dva veća raskrižja.
Izvođač radova na izgradnji ceste je sarajevska građevinska tvrtka Euro-asfalt. Ugovorna vrijednost radova je 42,9 milijuna kuna, bez PDV-a. Uslugu stručnog nadzora nad izvedbom radova provodit će Zajednica ponuditelja Učka Konzalting i Ramtech, a ugovorena vrijednost njihove usluge iznosi 2,38 milijuna kuna (bez PDV-a). Investitor projekta su Hrvatske ceste. Projektant ceste je Geoprojekt, a vrijednost ugovora za projektiranje iznosi milijun kuna, bez PDV-a.