Jeftine dozvole, veliki problem

Rovinjski "papamobili" postali su - antipatični. Ima ih ko'mrava!

| Autor: Nina Orlović Radić
(Snimila Nina Orlović Radić)

(Snimila Nina Orlović Radić)


U svakodnevnom prometnom kaosu ni vlasnici električnih automobila, čiji se broj iz godine u godinu brzinom korova povećava, više nisu mogli proći lišo. A kako i bi kada se njihov broj svake godine povećava za duplo, pa tako tim tempom nekoliko godina unazad.

Danas ih ima ko' mrava i odavno su prešli granice dogovorenog, da ne napišem dozvoljenog načina rada. Osim u starogradskoj jezgri, sve su prisutniji u prigradskim naseljima, a ono na što najviše upozoravaju građani Rovinja jest njihova gotovo pa uredna vožnja šljunčanim stazama i puteljcima do plaža.

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

Uz to, mnogi su vlasnici papamobila zaboravili da se parkirališna mjesta ne nalaze na ulici, već na zato predviđenim mjestima. Osim toga, od ove su se godine pojavile i pritužbe građana - mahom šetača/kupača s plaža Park šume Zlatni rt koji se zahvaljujući "novoj" regulaciji prometa sa šljunčanih šetnica moraju "bacati" na travu ne bi li izbjegli bliski susret s bešumnim papamobilom. Valja dodati i kako je ne samo zbog dizanja prašine, već i zbog očuvanja ovog jedinstvenog krajolika vožnja svim motornim vozilima u plućima grada- zabranjena.

S druge strane, vožnja papamobilima u starogradskoj jezgri je ozakonjena. Što se treba učiniti da bi se pribavila dozvola pitati smo u Gradu a odgovor radi boljeg razumijevanja prenosimo u cijelosti.

Godišnja dozvola za papamobil "teška" je 40 eura

- U svezi Vašeg upita koji se tiče prometovanja električnih vozila starogradskom jezgrom, ovim putem odgovaramo da se električna vozila, sukladno važećim propisima, službeno tretiraju kao i sva ostala registrirana motorna vozila. U slučajevima kada je električno vozilo u vlasništvu hotela, ugostiteljskog objekta ili drugog sličnog subjekta, na njega se primjenjuju odredbe Odluke o uređenju prometa na užem području Grada Rovinja-Rovigno (objavljene u "Službenom glasniku Grada Rovinja-Rovigno", broj 5/15 i 6/23), kao i Odluke o uvjetima i načinu izdavanja odobrenja za ulaz u pješačku zonu ("Službeni glasnik Grada Rovinja-Rovigno", broj 8/18 i 12/24).

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

Odredbom članka 7. Odluke o uređenju prometa i članka 9.Odluke o uvjetima i načinu izdavanja odobrenja propisano je da se, uz odobrenje Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo i izgradnju Grada Rovinja-Rovigno, promet vozilima unutar pješačke zone dopušta radi smještaja gostiju u hotelima, odnosno kod subjekta koji posjeduju rješenje o kategorizaciji objekta za pružanje usluge smještaja.

U ovom trenutku, u svrhu pružanja usluga prijevoza i smještaja gostiju, izdano je ukupno 141 dozvola za ulazak vozila u pješačku zonu, od čega se približno tridesetak odnosi na električna vozila. Izdavanje svake pojedine dozvole naplaćuje se u iznosu od 40 eura na godišnjoj razini, uz obaveznu uplatu upravne pristojbe u iznosu od 6,64 eura, piše u službenom priopćenju Grada Rovinja.

Je li godišnji iznos od 6.576, 24 eura vrijedno ljetnog krkljanca?!

S ovim egzaktnim brojevima, ni matematičarki mog kalibra nije bilo teško izračunati kako je cijena koju podnose stanovnici Rovinja, poglavito stanari starog grada (a koju plaćaju živcima, ljutnjom i nervozom) izuzetno niska. Konkretno, ponovimo gradivo, izdana je ukupno 141 dozvola za ulazak vozila u pješačku zonu u svrhu smještaja gostiju u hotelima, od kojih se 30-ak odnosi na električna vozila.

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

Dakle, i po cijeni dozvole od 40 eura godišnje plus pristojbu od 6,64 eura, Grad Rovinj prihoduje nešto manje od 6,6 tisuća eura. Sramotno, do te mjere da se moraš pitati kome ovakvo stanje pogoduje. Gostu sigurno jer ovakvu uslugu nemaju ni u jednoj starogradskoj jezgri svijeta koja se iole želi sačuvati. I vlasniku hotela/smještaja koji tu uslugu, naravno, dodatno naplaćuju.

A da je posao isplativ govori i brojka od 141 dozvole izdane na račun zahtjevatelja usluge. Koliko se god uprla tražeći te hotele/ od kojih uz napor mogu nabrojati njih desetak većih i respektabilnih (dok se ostalo očito odnosi na apartmane u kućama, odnosno studija ili čak sobe)...ne mogu se prestati čuditi količini izdanih dozvola. Očito, i Komunalni servis, na čelu s višegodišnjim direktorom, baš kao i ja, ne kuži poentu.

(Snimila Nina Orlović Radić)(Snimila Nina Orlović Radić)

Jer, gradskom Komunalnom servisu pod čijom su ingerencijom gotova sva organizirana parkirališta ni na kraj pameti nije bilo da u sklopu svoje djelatnosti ponudi jedinstveni vozni park za prijevoz robe i putnika. A zašto i bi, kad tijekom (ne)turističkih mjeseci mogu i to čine dizati kredite za isplatu plaća radnicima. Umjesto dobre ljetne zarade koja bi, važno je to i istaknuti bila pod kontrolom, lakše im je skupljati mrvice, umjesto da i sami zagrizu u tortu koja im se pruža na pladnju.


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama