(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Brod Deala za prijevoz stoke, dug 80 metara, pod tanzanijskom zastavom, napušten od posade i vlasnika, nasukao se kod ulaza u Raški zaljev prije 15 mjeseci. Oštećeni trup, uzrokovan valovima i jugom, ne dopušta pomak s mjesta. Od 15. srpnja, kada je započelo odsukavanje broda od strane angažirane turske tvrtke, svi su pokušaji, prema našim povjerljivim i neslužbenim informacijama, ostali bezuspješni. Naš izvor smatra da se radi amaterski, površno, pa čak i diletantski; nisu pomogla ni dva angažirana tegljača iz Rijeke uz dva turska. Uspjeli su jedino pomaknuti brod nekoliko metara i išupati priveznu bitvu.
(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Trenutačno se nakon toga ništa ne događa jer akcija ne ide po planu kojeg su zacrtali Turci i naši iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te pulske Lučke kapetanije, pa se sada planovi mijenjaju i usklađuju. U Lučkoj kapetaniji Pula 18. srpnja održan je sastanak predstavnika Lučke kapetanije, Ministarstva mora, turske tvrtke i Wiener osiguranja, koje je preuzelo brod nakon što ga je napustio vlasnik i financira njegovo izvlačenje.
(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Postoji bojazan da će situacija ostati nepromijenjena jer vrijeme i novac cure, a strpljenje okolnih mještana iz općina Raša, Barban i Marčana, zabrinutih za moguće onečišćenje, ističe. Predstavnici tih općina tražili su da se problem riješi prije turističke sezone; to im je i obećano, no sezona je u punom jeku, a ništa se nije promijenilo.
Sada iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te od predstavnika osiguravatelja Wiener osiguranja vlada zabrinutost glede ispravnosti i održivosti odobrenih planova odsukavanja, kao i samog ishoda akcije i tegljenja broda u tursku luku Ali Agu i rezalište.
(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Od Ministarstva smo zatražili očitovanje:
– U slučaju nasukavanja broda Deala na ulazu u Raški zaljev riječ je o iznimno složenoj situaciji, kako s tehničkog, tako i s pravnog aspekta, što smo u više navrata naglašavali i upoznavali javnost. Svjesni smo da je postupak dugotrajan, no zbog tehničke složenosti, pravnih procedura i vremenskih uvjeta, proces zahtijeva iznimnu preciznost, planiranje i stručnost. Svi napori usmjereni su na sigurno i potpuno uklanjanje broda Deala iz Raškog zaljeva u što skorijem roku. – odgovorili su nam danas (utorak) iz Ministarstva.
(Snimio čitatelj Glasa Istre)
Pokušaji odsukavanja broda i dalje će trajati. Plan je da se plutajući dok, koji se napuni morskom vodom, utone pet do šest metara u more, a zatim se u njega ugura brod. Nakon što se more "debalansira" i dok s brodom ispliva, tegljač bi ga oteglio u tursku luku Ali Agu, u poznato rezalište, gdje bi Deala zatim završila kao staro željezo.
No, iskusni poznavatelji prilika pitaju se je li turska tvrtka dorasla ovoj zadaći.