(Foto: Grad Poreč)
Grad Poreč-Parenzo nastavlja širiti mrežu javnog gradskog prijevoza na svom području. Naime, nakon što se nabavka prvog električnog autobusa za potrebe pilot-projekta javnog prijevoza u Poreču pokazala kao pun pogodak, Poreč uskoro dobiti još jedan električni autobus, čime će se usluga javnog prijevoza dodatno proširiti i na druge dijelove grada.
Gradonačelnik Poreča Loris Peršurić potpisao je ugovor s Krešimirom Čumbrekom iz tvrtke Vincek d.o.o iz Varaždina, odabranim isporučiteljem vozila nakon provedenog postupka javne nabave, a autobus, koji je trenutno u izradi, bit će isporučen do kraja ove godine.
(Foto: Grad Poreč)
„Slušamo građane, znamo koliko je ovo tražena usluga, obećali smo da ćemo raditi na nabavci novog busa i to smo napravili. Plan je proširiti mrežu javnog prijevoza u smjeru Poreč – Varvari – Žbandaj - Baderna, kako bi se obuhvatio što veći broj stanovnika, budućih korisnika. Svjesni smo da smo premali da bi kod koncesionara postojao komercijalni interes za uspostavom javnog prijevoza, ali nas to nije obeshrabrilo. Cijeli tim u Gradu vrijedno je radio na tome da proširimo mrežu javnog prijevoza kroz nabavku vlastitih autobusa, kako bi ostvarili dugogodišnju želju naših sugrađana i omogućili
svima pristupačan javni prijevoz. Preostaje nam još samo spajanje prigradskih naselja i sela u južnom dijelu s centrom, a to ćemo ostvariti s trećim city-busom za koji se upravo kandidiramo.“ rekao je na potpisivanju gradonačelnik Peršurić.
Nakon završetka postupka javne nabave i odabira najpovoljnijeg ponuditelja, slijedi utvrđivanje nove rute prometovanja i usklađivanja s postojećom, kao i izrade Analize opravdanosti davanja koncesije i postupka dodjele koncesije, a zatim i puštanje u promet.
(Foto: Grad Poreč)
“Proizvođač vozila je KING LONG, model PEV 7. Riječ je o autobusu na električni pogon, kapaciteta 31 putnik (19 sjedećih i 12 stajaćih mjesta) te dosegom punjenja pogonske baterije od 333 kilometara, u ovisnosti o uvjetima vožnje. Autobus je niskopodne izvedbe s ugrađenom mehaničkom rampom što ga čini pristupačnim vozilom za osobe s invaliditetom“, rekao je direktor Čumbrek iz tvrtke Vincek.
Podsjetimo, 2021. godine, u sklopu projekta SUTRA, u promet je pušten prvi električni autobus, koji povezuje centar grada s naseljima u sjevernom dijelu grada i to na linijama: AK Poreč – Antonci – Nova Vas – Kukci – Špadići – AK Poreč te AK Poreč – Červar-Porat – Veli Maj – Mali Maj – AK Poreč. Koncesija je povjerena prijevozniku Arriva, a cijena karte iznosi 1,30 EUR, odnosno, mjesečne karte 13,27 EUR. I ovaj je bus opremljen rampom za invalide, a ima i nosače za bicikle.
(Foto: Grad Poreč)
Grad Poreč-Parenzo sredstva za nabavku ovog gradskog busa osigurao je, kao i za prvi električni autobus, EU sredstvima, ovaj put kroz projekt SUMMA. Odobreno je sufinanciranje u okviru Programa prekogranične suradnje Italija-Hrvatska za razdoblje 2021. – 2027. na Pozivu za standardne projekte. Sudjelovanjem u ovom projektu Poreč nastavlja put grada predvodnika zelene tranzicije i novih trendova u održivom razvoju te smanjenja emisija CO2. Projekt SUMMA bavi se ključnim pitanjima povezanosti putnika prekograničnom mobilnošću i povezivanjem luka s unutrašnjosti. Cilj projekta je unaprijediti urbanu mobilnost kako bi se izbjegle prometne gužve tijekom turističke sezone te riješile nedovoljno razvijene multi-modalne veze između luka, zračnih luka, željeznica i urbanih područja radi poboljšanja prijevoza putnika u programskom području Hrvatske i Italije.
Dodajmo i da je Poreč jedini grad u Hrvatskoj koji je izradio Studiju dekarbonizacije prometa do 2030. godine i jedan od rijetkih s Planom klimatske neutralnosti do 2050. godine. Ovi strateški dokumenti ključni su za daljnji razvoj održivog javnog prijevoza i kandidiranje za europske fondove.
(Foto: Grad Poreč)