Simply the Best Award 2025

"To Do in Istria": Od outdoor, kulturnih, gourmet doživljaja do avanturističkih aktivnosti

| Autor: Jelena Milović
(Foto: Promo)

(Foto: Promo)


U kategoriji najboljeg novog turističkog projekta godišnja nagrada Simply the Best Award 2025, dodijeljena je destinacijskoj booking platformi To Do in Istria kao priznanje za uspješan razvoj, inovativnost i doprinos unapređenju turističke ponude Istre.

Time je još jednom potvrđena inovativnost i kvaliteta ove jedinstvene platforme koja posjetiteljima omogućuje otkrivanje i rezervaciju atrakcija, doživljaja i manifestacija na području Istre. Svečanost ovogodišnje dodjele nagrada Udruge hrvatskih putničkih agencija i Burze PUT održana je 9. travnja 2025. u hotelu Terme Sveti Martin, u sklopu 25. Poslovno-turističke burze PUT koju je ove godine ugostila Turistička zajednica Međimurske županije. Nagradu su dodijelili Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) i redakcija turističkog magazina Way to Croatia.

(Foto: Promo)(Foto: Promo)

Inovativno i kreativno

Već 16 godina nagrada Simply the Best prepoznaje inovativne i kreativne projekte koji doprinose unapređenju turističke ponude u Hrvatskoj. Platforma To Do in Istria prepoznata je kao projekt koji na suvremen način objedinjuje bogatu ponudu Istre i posjetiteljima omogućuje jednostavno planiranje i rezervaciju autentičnih iskustava i doživljaja.

Tim povodom razgovarali smo s direktoricom IRTA-e, Slavicom Tobok Kandić, koja nam je otkrila kako je sve krenulo i s kojim ciljem.

- Ideja za razvoj destinacijske booking platforme započela je krajem 2019. godine, a rezultat je niza aktivnosti koje IRTA provodi već više od 15 godina vezanih uz upravljanje destinacijskim web portalom istra.hr i Kontakt centrom koji su inače u vlasništvu Turističke zajednice Istarske županije. S obzirom da smo niz godina kroz analitiku i direktnu komunikaciju mogli pratiti interese naših gostiju, iznajmljivača i ponuđača usluga na destinaciji, bilo nam je jasno da postoji potreba za objedinjavanjem što većeg broja atrakcija, tura i doživljaja koje Istra nudi na jednom mjestu.

(Foto: Promo)(Foto: Promo)

Cilj je svakako bio korisnicima omogućiti jednostavnu i direktnu online rezervaciju željenih usluga prije dolaska ili tijekom boravka na destinaciji. Iako smo s projektom započeli u 2020., tijekom korone je sve stalo, pa se na kraju odužilo. Platforma je na engleskom jeziku, koncipirana kroz četiri glavne kategorije – Nature & Outdoor, Gourmet experiences, History & Culture i Water activities kao digitalni vodič kroz destinacijsku ponudu s naglaskom na autentične i lokalne doživljaje. Digitalizacijom doprinosimo kvalitetnoj promociji destinacije i pridajemo na važnosti lokalnim pružateljima usluga uz unaprjeđenje korisničkog iskustva digitalnog, modernog putnika, pojasnila je direktorica.

Značaj ove nagrada zasigurno nije zanemariva, uzevši u obzir i ozbiljan broj konkurenata za nju te naša sugovornica veli kako je dobiti ovako značajno priznanje, kao što je nagrada Simply the Best 2025 u kategoriji najboljeg novog turističkog projekta, zaista veliki poticaj za daljnji rast i razvoj.

- U konkurenciji brojnih izvrsnih projekata iz cijele Hrvatske, potvrda struke nam pokazuje da smo prepoznati kao inovativni i relevantni u razvoju turističkih usluga ovakve vrste. Nagrada dodatno potvrđuje da je digitalizacija turističke ponude ispravan smjer razvoja, čime destinacija postaje prepoznatljivija na turističkoj karti. Također, mi uvijek ističemo Istru kao destinaciju koju treba gledati u cjelini. U prosincu prošle godine dobili smo i nagradu Zlatna koza – Capra d’oro u kategoriji najboljeg novog turističkog proizvoda, ponosno ističe Tobok Kandić.

Budući da je platforma ovom nagradom dobila vidljivost i verifikaciju, struka je prepoznaje kao primjer dobre prakse.

- Reakcije kolega iz sektora su izrazito pozitivne. Često nam se javljaju kako bi saznali više o modelu suradnje, organizaciji i tehničkoj izvedbi platforme. Mnogi je već ističu kao primjer dobre prakse jer je riječ o rješenju koje konkretno povezuje destinacije, lokalne dionike i posjetitelje, uz naglasak na održivost, transparentnost i jednostavnost korištenja. Uvijek napominjemo kako cijeli proces nije jednostavan i da je institucionalna pomoć neophodna. Mi smo imali podršku Upravnog odjela Istarske županije i Turističke zajednice Istarske županije, te kvalitetnu suradnju s našom HGK koja okuplja niz ponuđača usluga, otkrila je ona.

(Foto: Promo)(Foto: Promo)

Cilj nagrade nikad nije sam sebi svrha, već se možemo referirati na konkretne rezultate; koliko je platforma pridonijela vidljivosti, posjećenosti i atraktivnosti našeg područja.

- Platforma To Do in Istria značajno je pridonijela povećanju online vidljivosti lokalne ponude, osobito manjih i specijaliziranih aktivnosti koje do sada možda nisu bile dovoljno zastupljene putem digitalnih kanala. Time se svakako ravnopravnije raspoređuje interes posjetitelja za određene atrakcije i doživljaje. Osim povećanja prometa prema ponuđačima, primjećujemo i porast interesa za događanja, manifestacije i evente gdje se ostvarila suradnja i s lokalnim turističkim zajednicama s ciljem umrežavanja destinacijske ponude na još većoj razini te stvaranja prepoznatljivosti Istre i u tom segment, opisala je konkretne benefite Tobok Kandić.

U svemu ovome neki su podaci i mjerljivi brojkama, a kada govorimo o rezultatima od samih početaka do danas, vidljiv je rast i razvoj.

- Od objave platforme do danas zabilježili smo 79.753 korisnika i 479.302 događaja na stranici, uz konstantan rast, posebno tijekom ljetnih mjeseci kada je potražnja na izrazito visokoj razini. Kroz online oglašavanje ostvareno je 621.838 prikaza oglasa pred ciljanim korisnicima te generirano 20.752 konkretne interakcije, odnosno klikova koji su korisnike izravno doveli na platformu. Posebno se ističe prošla godina tijekom koje je broj rezervacija bio 20 puta veći, u odnosu na godinu ranije, koja je bila pilot projekt. Sve ovo nam potvrđuje da korisnici prepoznaju vrijednost platforme, a za pružatelje usluga predstavlja snažan prodajni i promotivni alat, saznajemo.

Povratne informacije s terena su vrlo pozitivne. Lokalni ponuđači usluga ističu da je suradnja jednostavna, transparentna i korisna za njihovu promociju, veli direktorica.

- Posebno ističu važnost postavljanja sadržaja unutar konteksta destinacije i tematike, odnosno kategorije koja u potpunosti odgovara njihovoj ponudi, što rezultira privlačenjem kvalitetnijih i bolje informiranih gostiju, konstatira Tobok Kandić.

Velik je broj destinacija, atrakcija, tura i manifestacija te se suradnja, reći će ona, temelji na partnerskom odnosu.

- Pružamo im tehničku i promotivnu podršku, a oni dostavljaju ažurirane informacije o svojim aktivnostima. Svi sadržaji prolaze selekciju i strukturirano se unose na platformu, dok se operativni dio – od korisničke podrške do administrativnog dijela odvija kroz centralizirani sustav unutar Odjela e-marketinga u sklopu IRTA-e kao i uz suradnju s vanjskim partnerima. Trenutno nam je cilj pojednostaviti te procese i aktivno radimo na poboljšanju tehničkih funkcionalnosti koje će ubrzati poslovne procese kako ponuđačima tako i nama kao administratorima, opisuje i najavljuje direktorica IRTA-e.

Nove funkcionalnosti

Kako se i kroz ovaj projekt pokazalo da se uvijek razmišlja unaprijed te stvara naredne inovativne projekte, gotovo je suvišno pitati što nam IRTA donosi u budućnosti.

- Svakako se svakodnevno trudimo da svake godine razvijamo određene nove funkcionalnosti platforme, uz praćenje potreba ponuđača i korisnika. Naravno, ako se ukaže prilika i potreba spremni smo se upustiti u još pokoju inovaciju kako bi ciljano i aktivno sudjelovali u destinacijskom razvoju proizvoda i usluga našeg poluotoka. Ovim putem želimo zahvaliti Upravnom odjelu za turizam Istarske županije i Turističkoj zajednici Istarske županije na pruženoj podršci i sufinanciranju projekta, kao i svim ponuđačima, korisnicima platforme te vanjskim suradnicima na ukazanom povjerenju, zaključuje Tobok Kandić. 

Više od 130 programa

Platforma To Do in Istria omogućuje posjetiteljima brz i jednostavan pristup više od 130 atrakcija, tura, manifestacija i doživljaja širom Istre – od outdoor, kulturnih, gourmet doživljaja do avanturističkih aktivnosti.

Od lansiranja, platforma kontinuirano bilježi rast korisnika te se etablirala kao vrijedan alat za promociju lokalnih ponuđača i povećanje destinacijske vidljivosti. Dobivena nagrada Simply the Best dodatno potvrđuje vrijednost i utjecaj platforme na digitalizaciju destinacijske ponude te predstavlja poticaj za daljnji razvoj, inovacije i širenje sadržaja – s ciljem da Istra i dalje zadrži poziciju jedne od vodećih turističkih destinacija u regiji.


Podijeli: Facebook Twiter