Devastacija u Paludu
U velikoj sali Doma kulture jučer je održana treća ovogodišnja sjednica Gradskog vijeća Grada Rovinja. Na dnevnom redu našlo se 27 točki, a na početku sjednice otvoren je prostor i za vijećnička pitanja. Vijećnike su najviše zanimala rješenja i investicije u prometu i infrastrukturi pa je tako vijećnik Petar Radetić upitao koji su razlozi što još nije započela realizacija rotora Istarska ulica - Vijenac braće Lorenzetto, a zainteresirao se i za obližnje zatvoreno parkiralište kojem je, izgradnjom nove zgrade na susjednoj parceli, uvelike smanjen kapacitet stacionarnog prometa te se uslijed toga pred gradskim vijećnicima na sjednici našao prijedlog o izmjenama i dopunama odluke o uređenju prometa na užem području Grada Rovinja.
Gradonačelnik Rovinja Marko Paliaga odgovorio je kako je rotor Istarska ulica - Vijenac braće Lorenzetto u procesu izrade lokacijske dozvole te da će se zasigurno odužiti proces izvlaštenja s obzirom na veliki broj suvlasnika stranih prebivališta na manjoj građevinskoj čestici koja je obuhvaćena projektom.
- Što se tiče zgrade koja je izgrađena na susjednoj parceli, ona ima građevinsku dozvolu. Na toj lokaciji imamo na snazi i detaljni urbanistički plan, dakle dobivena je i uporabna dozvola te gradnja nije izašla iz dozvoljenih gabarita. Samom gradnjom zgrade zemljište koje se nalazi ispred pristupa garaža nije više moguće koristiti kao parking. Iz tog smo razloga postigli dogovor s Komunalnim servisom da se čitavo parkiralište iza autobusnog kolodvora, kapaciteta otprilike 68 parkirnih mjesta, prenamijeni i da bude na usluzi stanarima kojima je izdana kartica, rekao je gradonačelnik.
Vijećnik Zoran Bešenić upitao je o mogućnosti da se asfaltira nerazvrstana cesta koja vodi do Cisterne i ornitološkog rezervata Palud koja treba česte sanacije zbog oborina i oštećenja. Gradonačelnik mu je odgovorio kako se sve makadamske prometnice koje su opterećene tijekom turističke sezone održavaju prema sustavu nerazvrstanih cesta, tamponima.
- Na tim područjima nije prostornim planom predviđena izgradnja komunalne infrastrukture. Sve građevine koje su nastale legalizacijom objekata nastale su silom zakona, a ne voljom lokalne samouprave. Stoga je naš stav bio da bi dodatno asfaltiranje i korištenje takvih prometnica dalje omogućavalo ovakvu nelegalnu gradnju i dalje nelegalno korištenje prostora, rekao je Paliaga te dodao da se u nekoliko navrata razgovaralo s okolnim kampovima o mogućnosti sufinanciranja obodne prometnice iz protupožarnih razloga. - S obzirom da planiramo jedan dio asfaltnog zastora izraditi i na sjevernom djelu prema uvali Val de Catalan upravo zbog opterećenja kupača, odnosno građana i turista, mislim da bi u budućnosti mogla postojati mogućnost da se jedan dio tih prometnica fazno uredi, a kako bi se prvenstveno olakšale intervencije žurnih službi, a ne zato što je netko odabrao to zemljište za stanovanje i na taj način izigrao prostorni plan, rezimirao je Paliaga.
Na dnevnom su se redu uglavnom našle točke tehničke prirode te godišnja izvješća gradskih ustanova i trgovačkih društava. Vijećnici su glasali i o prijedlogu Odluke o obavljanju prijevoza putnika cestovnim turističkim vlakom u gradu Rovinju. Naime, s obzirom na dosadašnja negativna iskustva s javnim gradskim prijevozom koji se pružao autobusima i s obzirom na činjenicu da nije zaživio, odnosno usluga javnog prijevoza nije opravdala potrebu uvođenja, nameće se alternativa, odnosno pilot projekt alternativnog javnog prijevoza turističkim vlakićem koji bi povezivao udaljenije parkirne platoe na periferiji i povezivao ih s centrom grada, odnosno pješačkom zonom - takozvani Park and ride. Stoga je Savjet za sigurnost prometa na području Grada Rovinja zaključio da prijedlog uvođenja pilot projekta, odnosno turističkog vlakića u prometni sustav za vrijeme ljetnih mjeseci ide u realizaciju.