MUZEJSKI PRIMJERCI

Istrom voze vlakovi proizvedeni u vrijeme kada je umro Tito. JEDAN novi trebao bi stići 2025.

| Autor: Jasna ORLIĆ
"Slika" govori više nego tisuću riječi… (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)

"Slika" govori više nego tisuću riječi… (snimio Duško MARUŠIĆ ČIČI)


Danas se malo tko u Istri vozi vlakom unatoč tome što su cijene karata izuzetno povoljne, posebice za učenike i studente. Prošle je godine bilo tek oko 190.000 putnika. Još je više poražavajući podatak da prihod HŽPP-a od prodaje karata pokriva tek oko 20 posto ukupnih troškova linija na istarskom području.

Starost vlakova, neodgovarajuće vrijeme polaska i dolaska vlaka, izostanak međunarodnih linija, sporost, samo su neki od razloga zamiranja željezničkog prometa u Istri unatoč turističkom potencijalu i Schengenu.

Godišnje na poluotok stigne 4,5 milijuna turista, ali se malo tko koristi željeznicom. Kada bi tek mali postotak turista stizao željeznicom, ona bi vjerojatno bila profitabilna. Istri trebaju međunarodne putničke linije povezane sa Slovenijom, Italijom, Austrijom i dalje.

Na području Istarske županije prometuje 15 vlakova. Osam ih vozi na relaciji Pula - Lupoglav - Buzet i sedam na relaciji Buzet - Lupoglav - Pula. U ovoj će godini od 22. travnja do 24. rujna voziti dva sezonska međunarodna vlaka kojima je Pula povezana s Ljubljanom i Budimpeštom.

OPŠIRNIJE U TISKANOM I GLAS ISTRE PDF ONLINE IZDANJU

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama