(Hina/EPA)
U sklopu projekta Obrazovanje za demokraciju (Education for democracy) 12 nastavnika iz Španjolske, Finske, Njemačke i Poljske u Vukovaru proučavaju kako europske vrijednosti, poput demokracije, prenijeti na nove naraštaje učenika.
Susret se održava u organizaciji Europskog doma Vukovar, a po riječima njegove izvršne direktorice Dijane Antunović Lazić projekt koji je je počeo 2019., sada je pri kraju, a za održati je ostala još samo završna konferencija u Njemačkoj.
Projektom želimo razmijeniti prakse partnerskih država u sudjelovanju učenika u nastavnom procesu i životu škole, s posebnim osvrtom na nastavničke kompetencije za pripremu učenika za život kao aktivnih demokratskih građana i budućih aktera na europskom tržištu rada, dodala je.
Sabine Seybold-Leonhard iz Pedagoškog instituta za profesionalni razvoj nastavnika njemačke pokrajine Rheinland-Pfalz kaže kako se kroz projekt pokušalo usporediti edukacijske prakse u školama zemalja sudionika te kolika je moć profesora kao pokretačke sile učenika da budu aktivni građani u društvu.
"Imamo dva zadatka - prvi se odnosi na intenzivnu suradnju i razmjenu iskustva, a drugi je usmjeren prema izradi modela kojim bi se prikupljena saznanja mogla implementirati u škole", rekla je.
Po riječima nastavnika engleskog jezika iz vukovarske Gimnazije Uroša Barjaktarevića, sudionici projekta stekli su saznanja kako se demokratsko obrazovanje provodi od najranije dobi u Španjolskoj, do srednjoškolskog obrazovanja u Finskoj, dok se na primjeru Njemačke razmatrao model odlučivanja učenika unutar razrednih zajednica i škola.
"Moramo sjesti i razmisliti na koji način ćemo neke od svari implementirati u našoj školi, a nešto smo već počeli provoditi, poput preispitivanja na koji način funkcionira vijeće učenika", kazao je Barjaktarević.
Vrijednost projekta, koji se povodi u sklopu Erasmus plus, je 197.000 eura.