(Hina/EPA)
Pravobraniteljica za djelu Helenca Pirnat Dragičević je u povodu Dječjeg tjedna na panel raspravi "Participacija djece u školi - važan čimbenik mentalne dobrobiti djeteta" predstavila publikaciju o rezultatima istraživanja participacije djece u sustavu odgoja i obrazovanja.
Panel rasprava održana je u utorak u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.
Pravobraniteljica Pirnat Dragičević predstavila je rezultate istraživanja koje su proveli u 2017. i 2018. te predstavila publikacije i materijale koji su proizišli iz istraživanja. Napomenula je kako je riječ o znanstvenoj knjizi Participacija djece u školi te o ilustriranoj knjižici za djecu "I ja želim sudjelovati - patricipacija djece u školi", koja donosi sažeto glavne ciljeve, zaključke i poruke istraživanja prilagođene djeci.
Istaknula je kako publikacije mogu poslužiti informiranju i podizanju svijesti odraslih koji rade s djecom, o važnosti osiguranja uvjeta za dječju participaciju te pružiti neke praktične savjete.
Pravobraniteljica je pozvala na suradnju odrasle te naglasila kako su otvoreni za mogućnost dolaska u škole i razgovore s odraslima i djecom.
Ocijenila je da participacija djece još uvijek izaziva dosta nedoumica.
Jačanje participacije učenika može pridonijeti i mentalno zdravstvenoj dobrobiti djece
Ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Vesna Šerepac rekla je da predstavnici Ministarstva čine sve kako bi participacija djece u okruženju te u školi dobila svoje mjesto i važnost u svemu onome što odrasli moraju dati najmlađima.
Riječ je o uključenosti najmlađih u sva područja života, koje škola može dati, napomenula je dodavši kako će i rasprava pridonijeti da participacija ne bude samo slovo u zakonodavnom okviru.
Istaknula je da će skupu odgovoriti na koje načine odrasli mogu usmjeravati mlade i što Ministarstvo može učiniti kako realizirati zacrtane ciljeve.
Ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje Dubravka Brezak Stamać istaknula je da postoji veliki broj pitanja o odnosu učenika, roditelja i nastavnika, a ova panel rasprava će pokušava otvarati put za rješavanje problema.
Profesorica Ivana Borić rekla je kako participacija 'nije u zrakopraznom prostoru, nego se nalazi u okviru dječjih prava i postavlja pitanja kako zapravo poimamo djecu'.
Na panelu se raspravljalo o pravo na participaciju i pravu na zaštitu zdravlja, odnosno mentalne dobrobiti djeteta proizašla iz nalaza istraživanja o dječjoj participaciji u školi.
Istraživanje je, uz ostalo, pokazalo da čak četvrtina učenika ne osjeća povezanost s učenicima i odraslima u svojoj školi i nisu sretni u školi koju pohađaju. Ocijenjeno je da u kontekstu potrebe brige o mentalnom zdravlju djece, taj podatak poziva u žurnu akciju na više razina i smjerova. Izlagači se slažu da je jedan od njih i poticanje participacije djece u školi.
Istraživanje je pokazalo da su učenici koji su imali više izražen osjećaj pripadnosti školi, bili zadovoljniji svojim sudjelovanjem u razredu i školi. te su vidjeli više mogućnosti za participaciju djece.
Izlagači vjeruju da jačanje participacije učenika u školi može općenito pridonijeti i mentalnozdravstvenoj dobrobiti djece.
U panel-raspravi sudjelovali su Vesna Šerepac, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Vladimira Brezak, voditeljica Odjela za predškolski odgoj i osnovno školstvo u Agenciji za odgoj i obrazovanje, Ana Munivrana, izvršna direktorica Foruma za slobodu odgoja, te učenici Karla Lea Čerkuć i Jan Veljača, članovi Mreže mladih savjetnika pravobraniteljice za djecu.