EXPERIENCE CROATIA, FEEL SLOVENIA

U Kini poslovne radionice hrvatske i slovenske turističke zajednice. OČEKUJE SE 25 POSTO VIŠE NOĆENJA KINESKIH TURISTA

| Autor: Duška PALIBRK

U prvom kvartalu godine bilježimo 50 posto više upita za turističke aranžmane iz Kine i Hong Konga. Uspjeh reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu, Luka Modrić kao najbolji igrač svijeta, porast broja ureda za izdavanje viza za Hrvatsku, otvaranje više internacionalnih aviolinija uvelike su utjecali na popularnost Hrvatske u Kini. Na dobrom smo glasu i zbog sigurnosti, kaže Petra Borisavljević, voditeljica kineskog tržišta u pulskoj agenciji ATI

S poslovnih radionica za predstavnike kineskih turoperatora i agencija koje se ovih dana održavaju u Pekingu i Šangaju stižu najave o 25-postotnom povećanju broja noćenja kineskih turista ove godine u Hrvatskoj. Prošle godine zabilježili su godišnji rast od čak 46 posto, s više od 234 tisuće dolazaka i 345,3 tisuće noćenja, a ovogodišnje projekcije računaju na više od 300 tisuća dolazaka te više od 430 tisuća noćenja s kineskog tržišta.

Rezultati su to i zajedničke kampanje kojom se hrvatska i slovenska turistička zajednica pod sloganom "Experience Croatia, Feel Slovenia" od prošle godine predstavljaju na kineskom tržištu. Vrijednost kampanje premašuje 200 tisuća eura, a polovica tog novca stigla je iz Europske turističke komisije (European Travel Commission) u sklopu intenzivne promocije Europe u Kini.

Luksuzna putovanja

Direktor HTZ-a Kristjan Staničić posebno ističe sudjelovanje na radionicama predstavnika agencija specijaliziranih za luksuzna putovanja, što tumači kao potvrdu širine i atraktivnosti hrvatske ponude. Sudionike radionice u Pekingu pozdravili su i novi hrvatski veleposlanik mr. sc. Dario Mihelin te savjetnica u Veleposlanstvu Bisera Fabrio. Direktorica Predstavništva HTZ-a u Kini Franka Gulin posebno ističe podatak da je na ovogodišnjim radionicama sudjelovala i agencija Ctrip, najveća kineska online agencija i jedna od najvećih na svijetu. "Značajno je i prisustvo Qunara, vodeće kineske tražilice za putovanja, kao i platformi Mafengwo i Qyer, najvećih kineskih online platformi preko kojih mladi Kinezi dijele svoje dojmove s putovanja putem fotografija, videosnimaka i zabilješki", istaknula je Gulin, dodajući i velik interes kineskih medija koji su pratili radionice.

U popratnom programu svjetlosnim performansom predstavljeno je šest hrvatskih destinacija, a među njima i Pula, uz Zagreb, Dubrovnik, Opatiju, Kornate i Plitvička jezera. Organizirana je i nagradna igra s četiri nagradna vaučera koja uključuju povratne aviokarte i noćenje u Zagrebu, Dubrovniku i Šibeniku te ulaznice za NP Plitvička jezera.

Među desetak hrvatskih agencija i turističkih zajednica na radionicama u Kini sudjeluje i pulski ATI, dok je Uniline ovog puta izostao jer se pripremaju za nastup na turističkom sajmu COTTM koji se održava u Pekingu sredinom travnja, nakon čega će obići poslovne partnere u Kini. Obje velike pulske agencije zadnjih godina intenzivno su prisutne na ovom rastućem tržištu.

- U prvom kvartalu godine bilježimo 50 posto više upita za turističke aranžmane iz Kine i Hong Konga. Uspjeh reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu, Luka Modrić kao najbolji igrač svijeta, porast broja ureda za izdavanje viza za Hrvatsku, otvaranje više internacionalnih aviolinija uvelike su utjecali na popularnost Hrvatske. Također, Hrvatska je na dobrom glasu zbog svoje sigurnosti za razliku od ostalih zapadnoeuropskih zemalja. Na radionici "Sell Croatia" u Pekingu velik broj agenata je već bio upoznat s ljepotama Lijepe naše, što je velika promjena u odnosu na unazad pet godina kada je agencija ATI prvi put sudjelovala na radionicama u Kini. Uz klasične turističke aranžmane, postoji interes i za ljetnim nogometnim kampovima te ostalim sportskim aktivnostima, što potvrđuje činjenicu da nas je SP u Rusiji predstavio kao sportsku naciju, kaže Petra Borisavljević, voditeljica kineskog tržišta u ATI-ju.

Sve češći gosti

Vjeruje da će otvaranje predstavništva HTZ-a u Šangaju te novi veleposlanik u Kini, Mihelin, pomoći daljnjoj promociji te donijeti još više putnika iz Kine koji putuju u pred i posezoni. I članica Uprave Unilinea Sandra Gobin ističe da je riječ o izuzetno kvalitetnim gostima koji, k tome, pokazuju velik interes za putovanja čitave godine. "Specifičnost je kineskog, kao i većine azijskih tržišta, da se bukiraju prvenstveno grupne ture koje uključuju više zemalja. To su izuzetno naporni programi, netipični za tradicionalnog europskog gosta, gdje se na jednoj lokaciji boravi jedan dan, a putovanje uključuje zemlje centralne i jugoistočne Europe i Balkana", kaže Gobin. Prvi val kineskih gostiju u Hrvatskoj, pojašnjava, posjećivao je uglavnom Zagreb, druge veće hrvatske gradove i zaštićene prirodne oaze, međutim sada su krenuli u daljnje istraživanje zemlje i sve su nam češći gosti. Sve više posjećuju i Istru, koja ih, kažu iz Unilinea, privlači brojnim sadržajima.osti iz Južne Koreje ponovili rezultate iz 2017.


Podijeli: Facebook Twiter