NOVE INFORMACIJE O SUDARU VLAKOVA

Sustav je upozoravao iskusnog strojovođu, ali je zbog jednog detalja mislio da je u kvaru

| Autor: Glas Istre
(Tomislav Kristo / CROPIX)

(Tomislav Kristo / CROPIX)


Pristižu novi detalji o sinoćnjoj teškoj željezničkoj nesreći koji bi možda mogli rasvijetliti kako je došlo do teškog sudara te zašto stradali strojovođa putničkog vlaka nije na vrijeme zaustavio vlak, i to na dionici na kojoj postoji takozvani automatski pružni blok odnosno moderni APB sustav koji služi za osiguravanje sigurnosti prometa, piše Jutarnji list.

Naime, prema informacijama koje je dobio Jutarnji list od upućenih izvora, strojovođa koji je upravljao putničkim vlakom na kolodvoru u Okučanima od prometnika je dobio informaciju kako izlazni signal u sklopu automatskog pružnog bloka, koji na ovoj dionici regulira sigurnost prometa, nije ispravan te je dobio usmeni nalog da do prvog, neispravog signala vozi brzinom od 30 kilometara na sat, nakon čega je smio nastaviti voziti normalnom brzinom (ona na ovoj dionici iznosi maksimalno 160 kilometara na sat).

Za pretpostaviti je da je strojovođa tako i napravio te je nakon prolaska neispravnog signala ubrzao vlak do brzine preko sto kilometara na sat, što je sve u okviru propisanih pravila.

Zasad se čini kako bi možda baš taj prvi, neispravni signal mogao biti razlog zašto strojovođa u nastavku vožnje nije usporio vlak kojim je upravljao te ga u konačnici zaustavio, iako je u skladu sa svim propisima bio obaviješten da se ispred njega na pruzi nalazi zaustavljeni teretni vlak te je čak dva puta sustavu čak i potvrdio da je toga svjestan.

Naime, sustav je strojovođu na udaljenosti od pet kilometara prije zaustavljenog vlaka žutim svjetlom obavijestio kako se ispred njega nalazi vozilo u kvaru, a zatim je novo upozorenje primio na udaljenosti od dva kilometar od pokvarenog vozila, u obliku crvenog svjetla.

"Dakle, taj sustav, u slučaju kad se na pruzi na primjer nalazi vlak u kvaru, predviđa dojavljivanje informacije o tome vlaku u dolasku, i to u dva navrata. Prvi put strojovođa vlaka na udaljenosti od nekih maksimalno pet kilometara dobiva obavijest kroz žuto svjetlo da se ispred njega nalazi vlak u stajanju, nakon čega treba prilagoditi i smanjiti brzinu, a potom slijedi još jedno dojavljivanje, ovog puta u obliku crvenog svjetla koje se nalazi nekih dva do dva i pol kilometara od vlaka u stajanju", kaže nam sugovornik Jutarnjeg lista.


Podijeli: Facebook Twiter