ONLINE KONGRES

Silne milijarde eura iz EU na raspolaganju hrvatskom turizmu

| Autor: Doria MOHOROVIĆ
Pogled na Rovinj iz Park hotela (snimio M. MIJOŠEK)

Pogled na Rovinj iz Park hotela (snimio M. MIJOŠEK)


Ključni EU planovi koji će pomoći turističkom sektoru u korona krizi su Mehanizam za oporavak i otpornost te Kohezijski fond iz Višegodišnjeg financijskog okvira od 2021. do 2027. godine, najavila je Natalija Havidić, načelnica Sektora za strateško planiranje, digitalizaciju i EU fondove u Ministarstvu turizma i sporta.

Milosz Momot, zamjenik ravnatelja DG Grow-Odjela za turizam, tekstilnu i kreativnu industriju u Europskoj komisiji, kazao je da je za Hrvatsku iz Mehanizma za oporavak i otpornost predviđeno 4,3 milijarde eura u 2021. i 2022. godini i još 1,6 milijardi eura u 2023. godini. Nastavno na to, rekao je da će se turistički projekti moći financirati iz Kohezijskog fonda u svim projektnim segmentima, a prenamjena sredstava za Hrvatsku iz Kohezijskog fonda iznosi preko 9 milijardi eura. 

Istaknuo je da svaka članica koja želi povlačiti sredstava iz tog mehanizma do travnja mora predati Europskoj komisiji svoj nacionalni plan za oporavak i otpornost, koji mora pokazati sveobuhvatan plan za jačanje konkurentnosti i otpornosti nacionalnog turizma i gospodarstva i dodao da u planove moraju biti uključeni projekti vezani uz digitalizaciju i "zeleni" projekti koji se odnose na okoliš. Havdić se nadovezala kako će projekte moći prijavljivati svi subjekti povezani s turizmom - od brojnih kompanija, preko udruga do ustanova.

Drugi dan 22. Kongresa hotelijera otvorio je nova pitanja o budućim planovima, odnosno načinima oporavka turizma za nadolazeću sezonu. Stručnjaci su na panelima raspravljali o upravljanju prihodima koji će biti ključni za uspjeh iduće godine, ali i o budućim trendovima u turizmu, od kojih se najviše izdvajalo one vezane uz napredak tehnologije.

Opciju "Data driven" morat će koristiti sve turističke kompanije, rekao je Ivan Bilandžić, direktor upravljanja prihodima tvrtke Maistra d.d., što znači da će biti ovisne o njihovim rezultatima. Na digitalizaciju se osvrnula i Gabriela Cojocaru, direktorica upravljanja prihodima i biznis strategije, pa je rekla da se ljudi trebaju educirati za korištenje umjetne inteligencije koja je sve primjenjivija u turizmu. Dodala je i da zaposlenici trebaju nadograditi svoja znanja, a ne računati da će tehnologija zamijeniti ljude.

Stručnjaci su se složili da za svoje goste trebaju dodatno personalizirati uslugu i prilagoditi se potrebama njihovih gostiju. Uz to, istaknuli su da, kao i do sada, treba održati sigurnosne i higijenske standarde u hotelskim lancima i nakon pandemije koronavirusa.

Ovogodišnji 22. Kongres hotelijera održan je online, uz veliku praćenost svih dionika domaćeg turizma. Oba dana kongresa pratilo je u izravnom prijenosu preko 800 gledatelja.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter