trgovina na slijepo

Pop up trgovina: Kupnja brojnih izgubljenih paketa s misterioznim sadržajem

| Autor: Siniša Pavić
(Foto Davor Kovacevic)

(Foto Davor Kovacevic)


U jednom zagrebačkom trgovačkom centru, u ponedjeljak se od jutra satima stajalo u dugačkom redu da bi se kupovalo na slijepo.

I mladi i stari, i žene i muškarci, i majke s djecom, svi su imali samo jedan cilj – doći na red da i oni osjete jedinstveni osjećaj trgovanja, da uđu u pop-up trgovinu kakve u nas još nije bilo i kupe koji od brojnih izgubljenih paketa s misterioznim sadržajem.

(Foto Davor Kovacevic)(Foto Davor Kovacevic)

U bijelom svijetu ovoga unatrag koju godinu već ima.

Trgovalo se ovako u Rimu, Madridu, Beču, Amsterdamu, Kopenhagenu, Stockholmu i Berlinu. Za sve je, pa i zagrebačko sijelo, "kriva" francuska start-up tvrtka King Colis.
Killian Denis i Alexis Faure, osnivači i vlasnici King Colisa, jednostavno su u doba od korone shvatili da se svake godine milijuni paketa naručenih online gubi zbog raznih razloga i da se te nedostavljene pošiljke uglavnom uništavaju.
Pa su odlučili pokrenuti tvrtku koja od 2023. godine otkupljuje izgubljene pakete i daje im novi život tako da ih prodaju bilo na svojoj web stranici, bilo u poznatim trgovačkim centrima diljem Europe.

Koncept i pravila su jednostavni.

Paketi se prodaju po težini po povoljnim cijenama, a postoje dvije kategorije – standard i premium.
Za standardne pakete kupci će izdvojiti 1,90 eura za 100 grama, dok je cijena premium paketa 2,79 eura za 100 grama.

Kupac ima desetak minuta da opipa, protrese, onjuši paket pa odabere koji, ali ih ne smije otvarati prije kupovine. Tu se kupuje na slijepo i moli svevišnjeg za malo sreće pa da bude recimo rabljeni rolex, ali da ne bude urna s pepelom. I jedno i drugo se već dogodilo.

(Foto Davor Kovacevic)(Foto Davor Kovacevic)

Možda redomat, ha?

I Zagrepčani su pohitali!

Marina Zahirović stigla je među prvih dvadesetak. Došla je oko 12.30 spremna čekati do 14 sati, kada su se otvorila vrata raja. Umirovljenica je, navikla odavno na internet, taman da tako i dozna za ovu prodaju. Zna ona i koliko će potrošiti.

– Potrošiti ću 15 eura. A što dobijem, dobijem. Obitelj je velika, pa će se naći lako onaj za koga je kupovina, veli nam Marina.

Melani Reljanović malo motri red, malo gura kolica s kćeri Aurorom. Svjedoči nam da je bilo nešto borbe među damama koja je prva u red stigla.
– Ovdje bi dobrodošao redomat, mudro će Melani.

Na upit kakvu taktiku kani odabrati pri odabiru paketa, sa smiješkom odgovara: "Nisam vidovita, pa se mogu voditi samo instinktom i srećom".

Dok red biva sve duži i duži, u trgovini raste uzbuđenje prije nego pripuste paketima prve kupce. Alexis Faure objašnjava zbog čega sve paketi znaju biti nedostavljeni. Svega je tu, od krivog adresiranja, do propalih firmi.

Ni oni ne znaju što je u kojem paketu. Ali, znaju zašto su svuda po Europi dobro trgovali.
– Novo je, zabavno je i ekološki je, ističe.

U iščekivanju

Zagrebačka trgovina biti će otvorena do subote 13. rujna.

U tu svrhu deset tona robe je tu, a Alexis vjeruje kako će im trebati sigurno još pet tona. Nakon toga slično kane upriličiti u Splitu, premda se točan datum ovaj tren ne zna.

No, zato on poziva sve u nas koji bi pokrenuli vlastiti posao s izgubljenim paketima da im se jave.
– Naučit ćemo ih svemu, poručuje Alexis.
– A jeste li vi zbog ovoga postali bogat čovjek, pitamo.
– Ne još, ali bit će to OK. Ne žalim se, veli Alexis.

Točno u 14.03 prvi kupci ušli su u trgovinu. Među njima i kršna muškarčina. Malo kasnije evo ga kako u rukama nosi koliko god paketa je ponijeti mogao, jedno desetak. Otvorit će ih, kaže, kod kuće.

(Foto Davor Kovacevic)(Foto Davor Kovacevic)

Zato je jeda od paketa otvorila gospođa Danica, ona koja je došla prva, već u 10.30. Pitamo je što ju je motiviralo.

"Pročitala sam na Fejsu, onda pitala kćerku, a onda mi reče da idem ali da ne potrošim više od 20 eura. Potrošila sam više", iskreno će.

Dok govori, odmata jedan od paketa, a tamo igračka, moderna, svjetleća i bliješteća tabla za košarku. Ne čini se prezadovoljna, ali možda zadovoljan bude unuk.
Pitamo je hoće li opet u ovakvu kupovinu. Kaže – ne znam. Ove godine neću.

Odlazi, a redu se kraja ne vidi.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama