(Snimio Tom Dubravec / Cropix)
Podizanjem zadnjeg, 165. segmenta čelične rasponske konstrukcije Pelješki most u srijedu navečer potpuno je spojen od Komarne do Brijeste što označava dugo očekivano povezivanje teritorija Republike Hrvatske, no ostvarenje toga sna i velikog uspjeha nije prošlo ni lako ni bez problema, piše N1.
Reporter N1 Hari Kočić u Brijesti razgovarao je s voditeljem projekta Goranom Legacom iz Hrvatskih cesta.
“Kineski izvođač radova večeras će opasati zadnji komad i obilježiti fazu u izgradnji mosta”, rekao je i dodao:
“Priprema je bila važan dio. Ovo je drugi pokušaj izgradnje mosta. Najteži dio posla bilo je polaganje čeličnih pilota u dno zaljeva koja se završila prije dvije godine, a sad smo opet u kritičnoj fazi pogađanja linije i specifičnosti materijala za gradnju.”
Ograničenje brzine na mostu bit će 90 km na sat, a osim dvostrukih prometnih linija u svakom smjeru, bit će i zaustavne linije.
Slijedi zavarivanje svih podignutih segmenata, hidroizolacija, kolničke ploče, asfaltni zastor, prometna oprema (ograde i sl.) i AKZ zaštita koja će se morati poboljšati jer je došlo do oštećenja u transportu iz Kine, dodao je Legac.
“Most će biti završen i prije lipnja iduće godine. Na tehnički pregled mislimo tijekom veljače iduće godine, a do lipnja će biti gotove i pristupne ceste”, otkrio je Legac.
Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Andrej Plenković objavio je na Facebooku da je postavljen posljednji segment konstrukcije Pelješkoga mosta.
“Večeras hrvatski teritorij postaje jedinstven. Pelješki most povezuje . Ponosni smo i hvala svima!”, napisao je Plenković.
U pratnji šest ministara u Brijestu je stigao predsjednik Vlade Andrej Plenković, javlja N1.
“Ovo je velik događaj koji smo uspjeli ostvariti uz pomoć Europe i Kine. Ovime realiziramo strateški nacionalni interes. Ovo je najbolji dokaz kako članstvo u EU pomaže Hrvatskoj u realizaciji”, rekao je Andrej Plenković.
“Most je na najvišoj razini. Ispod njega bi prošao i Titanic! Hrvatska je ostvarila strateški cilj i on će biti zajedničko dobro. Ovaj most povezuje. Ovo nije trenutak koji dijeli nego spaja”, dodao je.
“Ovo se ne smije pretvoritu u epizodu “Malog mista” gdje se gleda tko je koliko dao. Ovdje su svi dali. Unatoč covidu tri mjeseca ranije spojen je most”, istaknuo je premijer.
“Ovaj projekt kreira neraskidivu vezui između Hrvatske i Kine, a sve se ovo događa zahvaljujući EU. Kad će biti otvaranje, pozvat ćemo sve naše prijatelje i iz EU-a i iz Kine. Ovo je veliki dan za hrvatski narod”, rekao je Plenković.
“Svatko je dao doprinos. Most je tu i ostat će. Spajamo dva hrvatska kopna nakon 300 godina, važan je to uspjeh”, rekao je.
“Osjećamo se svi ugodno i sretno i zadovoljno jer je ovo veliki dan. Spaja se hrvatski teritorij nakon više od 300 godina, a spajamo i Pelješki most, jedan od najvećih mostova u Europi. Znamo što on znači za Hrvatsku”, kazao je Butković. Bilo je objektivnih razloga zašto nije izgrađen do sada, znamo da je 2009. došla velika financijska kriza. Europski fondovi su nam omogućili da gradimo velike infrastrukturne projekte, jedan od njih je i Pelješki most, a 85 posto su bespovratna sredstva. Nije to samo most, to je 30 kilometara pristupnih cesta. Nakon današnjeg svečanog obilježavanja spajanja hrvatskog teritorija radovi će se nastaviti dalje. Ići će se na dovršetak mosta i pristupnih cesta, a iduće godine prije turističke sezone ćemo ga otvoriti i pustiti u promet”, rekao je ministar prometa Oleg Butković za RTL.