(Hina/EPA)
Ususret Svjetskom danu radija, u petak je održan 5. Hrvatski radijski forum na temu "Radio i kreativna industrija", na kojem su medijski stručnjaci i djelatnici ocijenili da je radio jedan od najotpornijih medija, a kulturna i kreativna ekonomija među najbrže rastućima.
Potpredsjednik udruge Hrvatski radijski forum Luka Đurić istaknuo je kako smo u Hrvatskoj novim Zakonom o elektroničkim medijima napravili korak u deregulaciji i time se dodatno približili europskim trendovima.
Ukupni pad kulturne i kreativne industrije oko 11 posto
Pritom je upozorio na važnost regulacije globalnih online platformi, koje koriste značajne regulatorne prednosti, čime je narušena poštena tržišna utakmica.
"Vrijeme kojem svjedočimo je daleko od onoga što smo predviđali, to je vrijeme u kojem smo na najbrutalniji način mogli provjeriti koliko su naši poslovni koncepti otporni na velike tržišne utjecaje i promjene ponašanja krajnjih korisnika", naglasio je Đurić.
Kulturna i kreativna ekonomija, gdje pripada i radio, jedna je od najbrže rastućih industrija u Europi i svijetu, ali je uslijed covid pandemije u prosjeku izgubila trećinu ukupnih prihoda.
Radio je uslijed pandemije zabilježio najmanji pad, a Đurić smatra da je to zbog osiguravanja dostupnosti radijskog sadržaja na više platformi i kroz više formata.
Državni tajnik u Ministarstvu kulture i medija Krešimir Partl rekao je da su mediji u posljednje dvije godine prošli težak put, a Ministarstvo je kroz intervencije u sektor kulturne i kreativne industrije nastojalo pomoći i ublažiti posljedice pandemije.
"Oko 11 posto je ukupni pad kulturne i kreativne industrije. Vjerujemo da ćemo posljedice toga ublažiti kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti, gdje je alocirano 250 milijuna kuna", istaknuo je Partl.
Predsjednik Vijeća i ravnatelj Agencije za elektroničke medije Josip Popovac kaže da je radio najotporniji među masovnim medijima, njegovo zlatno doba nije završilo pojavom televizije, već i danas traje.
Medijski sustav tijekom pandemije pokazao začuđujuću otpornost
"Ne postoji medij koji više koristi nove tehnologije od radija. Kompletan medijski sustav u Hrvatskoj je kritična infrastruktura demokracije, a to se najviše pokazalo tijekom pandemije kada je pokazao začuđujuću otpornost", ocijenio je Popovac.
U javnoj raspravi su pravilnici koji će implementirati politike novog Zakona o elektroničkim medijima, a Popovac poziva nakladnike i medijske djelatnike da sudjeluju u raspravi kako bi poboljšali zakon i pomogli napretku te industrije.
Predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca Mihael Furjan istaknuo je da u radijskom mediju vide ogroman potencijal i podržavaju sve inicijative za lakši izlazak iz krize.
Naše aktivnosti su pale za trećinu pa podržavamo i potičemo da se maksimalno iskoristi Nacionalni plan za oporavak i otpornost. Prepoznajemo velike projekte i zelenu digitalnu agendu koju stvara EU, vjerujemo da u suradnji s ICT udrugom naša koordinacija kreativne industrije može puno postići, kazao je Furjan.