"Golf - razvojna opcija za hrvatski turizam"

Doc. dr. sc. Ivan Herak predstavio knjigu. "Hrvatska je tek na početku razvoja ovog sporta, a time i iznimka u konkurentskom mediteranskom okruženju"

Zaostajanje Hrvatske kad je u pitanju ponuda golfa najbolje se vidi iz podatka da mediteranske zemlje, u kojima je golf ponuda koncentrirana uglavnom uz priobalne turističke destinacije, raspolažu sa šest golf igrališta na milijun turističkih dolazaka, dok Hrvatska raspolaže sa svega 0,32 terena na milijun turističkih dolazaka 

| Autor: Glas Istre
Gordana Nikolić, Zlatko Mateša, Sandra Janković i Ivan Herak na predstavljanju u Rijeci (Snimio Milivoj Mijošek)

Gordana Nikolić, Zlatko Mateša, Sandra Janković i Ivan Herak na predstavljanju u Rijeci (Snimio Milivoj Mijošek)


U Sky baru riječkog hotela Hilton danas je predstavljena knjiga "Golf - razvojna opcija za hrvatski turizam", autora doc. dr. sc. Ivana Heraka. Autor knjige naglasio je da osim trenda povećanja međunarodnih turističkih dolazaka raste i broj posebno oblikovanih turističkih putovanja prilagođenih specifičnim motivima putovanja. Među novim turističko-tržišnim trendovima posebno se ističu trendovi smanjivanja pasivnih oblika odmora, kao i onih daljnjeg povećanja diferencijacije i pluralizacije potražnje. Turizam i sport, kazao je, predstavljaju gotovo najdinamičnije i najprogresivnije svjetske društvene procese, na koji način su kao komplementarni dijelovi segmenta slobodnog vremena postali ne samo dvije popularne društvene pojavnosti, već i dio globalne kulture življenja.

U tom kontekstu, kao jedan od najznačajnijih suproizvoda sportskog turizma nametnuo se golf turizam. Golf je danas globalno popularan s oko 60 milijuna igrača i 32 tisuće igrališta u svijetu. Golf postaje sve značajniji segment ponude suvremenih turističkih destinacija, a razvijanje infrastrukture golf turizma i privlačenje segmentiranog turističkog tržišta golf potražnje postaje ključni segment potražnje mnogih država.

Hrvatska je tek na početku

"Usprkos činjenici da je Hrvatska prije gotovo 100 godina izgradnjom golf terena na Brijunima i u Ičićima započela s razvojem golf turizma, te je donošenjem Programa razvoja golfa, Strategije razvoja hrvatskog turizma i Akcijskog plana razvoja golf ponude prepoznala golf kao bitnu sastavnicu turističke ponude Hrvatske, moramo ustvrditi da je Hrvatska tek na početku razvoja ovog sporta, a time i iznimka u konkurentskom mediteranskom okruženju. Na području Jadranske Hrvatske u funkciji turističke ponude destinacije nalazi se svega jedno golf igralište u Savudriji. Zaostajanje Hrvatske kad je u pitanju ponuda golfa najbolje se vidi iz podatka da mediteranske zemlje, u kojima je golf ponuda koncentrirana uglavnom uz priobalne turističke destinacije, raspolažu sa šest golf igrališta na milijun turističkih dolazaka, dok Hrvatska raspolaže sa svega 0,32 terena na milijun turističkih dolazaka i praktički ne postoji na karti mediteranske turističke ponude, naglasio je Herak.

Ivan Herak i Josip Ostrogović, članovi Uprave ACI-ja (Snimio Milivoj Mijošek)Ivan Herak i Josip Ostrogović, članovi Uprave ACI-ja (Snimio Milivoj Mijošek)

Golf kao aktivnost i sport, dodao je, nisu dovoljno poznati hrvatskoj široj javnosti, a posebice nisu poznate okolnosti međusobnog utjecaja golfa i društvenog okruženja, organizacijske potrebe te uvjeti gradnje i održavanja golf igrališta. Zbog toga i planirane realizacije golfskih igrališta uglavnom potiču prijepore i sumnju da se golf kao veliki konzument prostora zlorabi za otvaranje novih građevinskih područja, napose onih u obalnom području mora i zaštićenih dijelova prirode. To su, smatra, neki od razloga odbojnosti i neprihvaćanja golfa u stručnoj i široj javnosti.

(Snimio Milivoj Mijošek)(Snimio Milivoj Mijošek)

Istraživanje provedeno u Resortu Kempinski, koje je proveo sam autor, pokazalo je da turizam predstavlja jedinu tržišno realnu osnovu razvitka golfa u Hrvatskoj. Istovremeno, spomenuto određenje predstavlja i osnovu realno očekivanog prostornog razmještaja golfa u Hrvatskoj. Također, nesporno je i da u funkciji obogaćivanja deficitarne turističke ponude, produljenja turističke sezone, izbjegavanja moguće apartmanizacije na lokalitetima s vrijednim prirodnim resursima kao i sprečavanja javne anatemizacije golfa, golf projekte valja razvijati na lokalitetima na kojima već postoji razvijena turistička ponuda.

"Imajući u vidu činjenicu da su investicije u golf u prvim godinama u pravilu neprofitabilne, dok istovremeno velikom broju gospodarskih subjekata, destinacijama, ali i nacionalnom gospodarstvu donose višestruku korist, nužno je i realno golf projekte razvijati na lokalitetima s prevladavajućim državnim zemljištem kao realno jedinim raspoloživim javnim resursom čijim davanjem na korištenje bez naknade ili uz minimalnu naknadu država potiče razvoj golfa. Razvoj golfa stvara pretpostavke za dodatnu valorizaciju lokalnih komunalnih, turističkih i inih resursa, ali i unapređuje kvalitetu i imidž proizvoda destinacije. Zbog toga je osnovano i nužno da pored države u realizaciji projekata sudjeluju jedinice lokalne uprave i samouprave, kao i turističke zajednice svih razina i to konkretno: kroz niže cijene komunalnih usluga, davanjem povlaštenih cijena vode za navodnjavanje, izgradnjom pristupnih cesta i na niz drugih načina", kazao je Herak.

Prestižan oblik turizma

Autor knjige je ustvrdio da je za razvoj golfa u Hrvatskoj, uz sve navedene aktivnosti, nužan nastavak osmišljene politike razvoja golfa koja bi počivala na principima Programa razvoja golfa kao elementa razvojne strategije hrvatskog turizma.

"Pored svega do sada navedenog, neophodno je da država, u funkciji razvoja golf ponude stvori ne samo niz poticajnih mjera već i niz provedbenih pretpostavki , među kojima su najvažnije gospodarske, institucionalne i imovinsko pravne", zaključio je.

Zlatko Mateša, Ivan Herak i Vojko Obersnel (Snimio Milivoj Mijosek)Zlatko Mateša, Ivan Herak i Vojko Obersnel (Snimio Milivoj Mijosek)

O knjizi je na predstavljanju govorio dr. sc. Zlatko Mateša, predsjednik Hrvatskog olimpijskog odbora, koji je naglasio da su golf igrališta dio turističke ponude svih razvijenih zemalja, a nerijetko i onih koje su međunarodni turizam u većoj mjeri počele razvijati tek nedavno, kao što su primjerice Turska i Bugarska. Mateša je posebno napomenuo da je Hrvatska na početku razvoja ovog sporta te je stoga, na žalost, i iznimka u mediteranskom konkurentskom krugu.

Dekanica Fakulteta za hotelijerstvo i turizam u Opatiji prof. dr. sc. Sandra Janković istaknula je da je Herak u svojoj knjizi turizam prepoznao kao ključnu gospodarsku djelatnost Hrvatske, sa svim prednostima i nedostacima koji su s time povezani, te ispravno detektirao probleme visoke sezonalnosti i izrazitih regionalnih razlika u razvijenosti turističkog proizvoda. Dekanica visoke poslovne školen PAR Rijeka doc. dr. sc. Gordana Nikolić naglasila da najjače turističke destinacije Mediterana svojim primjerima ukazuju da je golf turizam jedan od prestižnijih oblika turizma, a golf resorti mjesta koja privlače goste veće platežne moći kao i potencijalne investitore.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter