(Hina/EPA)
Peti Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije (AEM) i UNICEF-a održani u svibnju okupili su više od 33.000 sudionika uključenih u čak 558 događanja u 165 gradova i mjesta, izvijestili su iz AEM-a.
Rast je veći od 100 posto jer je prošle godine bilo 266 događanja, u kojima je sudjelovalo 15.200 sudionika, ističu u AEM-u.
Ove godine u fokusu Dana medijske pismenosti bili su kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja. Većina događanja i aktivnosti održana je uz pomoć obrazovnih materijala pripremljenih u suradnji sa stručnjacima u sklopu dosadašnjih Dana medijske pismenosti. Ukupno su na portalu medijskapismenost.hr dostupna 32 obrazovna materijala i 20 videopredavanja, a dosad su preuzeti više od 650.000 puta. Obrazovni materijali koriste se za organizaciju predavanja i radionica iz područja medijske pismenosti u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama i drugim ustanovama.
Koliko je važno stvarati što više prilika za medijsko opismenjavanje i učenje o medijima pokazuje i anketa koju su među djecom i mladima u dobi od 16 do 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske, napominju iz AEM-a. Prema rezultatima te ankete, svaka druga mlada osoba na društvenim mrežama provodi više od tri sata dnevno, a upravo su društvene mreže glavni izvor informacija za mlade. Istovremeno, svaka treća anketirana mlada osoba osjećala je manjak samopouzdanja, stres ili zavist zbog sadržaja na društvenim mrežama, a čak 43 posto mladih o tim osjećajima ni s kim ne razgovara.
S druge strane, 89 posto mladih kaže da želi više sadržaja vezanih za medijsku pismenost u školi te, zaključno, mladi žele učiti o prepoznavanju lažnih vijesti i dezinformacija, utjecaju društvenih mreža na mentalno zdravlje, zaštiti osobnih podataka, sextingu i sextortionu te analizi medijskih sadržaja.
Rezultati ove ankete među mladima slični su rezultatima istraživanja koje je za UNICEF i AEM proveo Ipsos, a pokazuju da su i odrasli i djeca i mladi svjesni izazova koje donosi nevjerojatna količina informacija i sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi, izvijestili su iz AEM-a.