Autobusni kolodvor

Napreduju radovi na riječkoj Žabici, poznato kad se očekuje otvorenje ovog važnog prometnog čvorišta

| Autor: Orjana Antešić
(Snimio Marko Gracin)

(Snimio Marko Gracin)


Prvi obrisi čelične konstrukcije novog Autobusnog kolodvora Rijeka počinju polako izranjati, a posljednje informacije o završetku ovog velikog, oko 70 milijuna eura vrijednog projekta, upućuju na to da se to može očekivati sredinom iduće godine.

To znači nekoliko mjeseci kasnije nego što se najavljivalo u proljeće ove godine, uoči lokalnih izbora, kada se privodila kraju prva faza ovog projekta, odnosno njegovog dubokog temeljenja.

Tada je bilo govora da će se sredinom lipnja već krenuti s montažom nosive čelične konstrukcije, no, s tim se poslom tek nedavno startalo.

(Snimio Marko Gracin)(Snimio Marko Gracin)

Nova dinamika?

Prema riječima nadzornog inženjera na gradilištu Slobodana Štrbca, priprema i zahvat na izmještanju podzemnog koridora instalacija sa sjeverne strane budućeg kompleksa Zapadna Žabica, pomaknuli su realizaciju cijelog projekta prema sredini 2026. godine kada bi Rijeka trebala dobiti toliko očekivani i dugo najavljivani novi autobusni kolodvor.

Ovaj projekt, koji potpisuje arhitektonski studio 3LHD, trebao bi novom kompleksu Zapadna Žabica donijeti status najmodernijeg i najbolje opremljenog autobusnog kolodvora, a ujedno i jednu od najvećih javnih garaža u Hrvatskoj.

Istovremeno, najavljen je i kao početak šire urbane transformacije središta grada, uključujući i uređenje Trga Žabica kao nove javne gradske cjeline.

(Snimio Marko Gracin)(Snimio Marko Gracin)

Na gradilištu, koje je obišla naša ekipa, prilično je živahno, dizalice, strojevi, teretni i kamioni miješalice za beton u punom u pogonu, sa stotinjak radnika koji sada odrađuju poslove na nadzemnom dijelu novog kompleksa – kombinaciji montaže čelične konstrukcije i betonskih radova.

Elementi čelične konstrukcije, doznajemo, proizvode se i isporučuju iz tvrtke Bajkmont iz Zagreba, jednog od kooperanata s kojima glavni izvođači radova, Texo Melior i Karst, surađuju.

Novi terminal

Novi riječki autobusni kolodvor, s čijom se gradnjom krenulo krajem 2023. godine, raspolagat će s ukupno 14 perona koji će biti smješteni na prvom katu budućeg kompleksa.

Ulaz je predviđen s južne strane odakle će se spiralnim usponom stizati na novi kolodvor.

Kompleks Zapadna Žabica, osim suvremenog autobusnog kolodvora, podrazumijeva i razne trgovačke i poslovne sadržaje, kao i javnu garažu s oko 860 parkirališnih mjesta / Marko Gracin

Pristup zgradi novog terminala planiran je kroz produžetak Ulice Riva koja će prolaziti između lučkog područja i južne strane novog Kompleksa Zapadna Žabica, a za koju je, prema riječima Štrbca, ishodovana građevinska dozvola, a u tijeku su i razgovori te pripreme za njezinu izgradnju.

Ta dionica u nekoj daljnjoj perspektivi bit će dio poveznice centra grada odnosno spoja gradskih prometnica na D-403.

Preduvjet za početak radova na izgradnji produžene Ulice Riva, podsjetimo, odrađen je u prvoj polovini ove godine. Radilo se o izmiještanju dijela kolosijeka željezničke pruge trase Kolodvor Rijeka – Rijeka Brajdica.

Kao upravitelj željezničke infrastrukture, radove je ugovorila HŽ infrastruktura, a s iznosom od gotovo 800.000 eura bez PDV-a financirao ih je Grad Rijeka.

Garaža i trgovine

Osim suvremenog autobusnog kolodvora, za kojim Rijeka vapi već desetljećima, na šest etaža plus prizemlje novog kompleksa Zapadna Žabica oko 8.000 četvornih metara bruto površine predviđeno je za razne trgovačke i poslovne sadržaje, kao i javna garaža s oko 860 parkirališnih mjesta, od kojih bi njih 150 trebalo biti namijenjeno građanima i poduzetnicima iz centra grada po povlaštenim cijenama.

Saša Đukan, voditelj ovog projekta i predstavnik investitora, tvrtke Best in Parking, još je koncem svibnja ove godine kazao kako su gotovo svi prostori, oko 98 posto, već zakupljeni tako da je investitor za njih potpisao ugovore ili pisma namjere. Po kojoj cijeni kvadrata u roh-bau izvedbi, nije poznato.

Vrijedi podsjetiti da u temeljenje ovog budućeg kompleksa izvedeno 363 pilota, ukupne dužine čak 4,3 kilometra, uz ugradnju oko 2.700 kubika betona i 549.000 kilograma armature. Bila je to prva faza projekta, kojoj je prethodilo rušenje bivših skladišta, nakon čega se pristupilo izradi betonske konstrukcije objekta, njegovih stupova i zidova.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama