"VATROGASNO" RJEŠENJE

Saznali smo kad ćete konačno na D403 moći skrenuti u smjeru Pule

| Autor: Marinko Glavan
(Arhiva Novog lista)

(Arhiva Novog lista)


Problem nemogućnosti skretanja vozila koja dolaze riječkom obilaznicom iz smjera Zagreba na novu cestu D403, koja povezuje riječku obilaznicu s novim kontejnerskim terminalom i Zvonimirovom ulicom, kao i problem nemogućnosti izravnog skretanja s ceste D403 u smjeru Pule, trebali bi biti riješeni na početku iduće godine, potvrđeno je iz Hrvatskih cesta i to uspostavom privremenog prometnog rješenja, do izgradnje novog kružnog raskrižja.

Odmah po svečanom otvaranju »najskuplje ceste u Hrvatskoj«, kako se D403 često naziva, naime, vozači su uočili dva značajna nedostatka – vozila koja dolaze na čvor Škurinje iz smjera Zagreba, u samom čvoru smiju skrenuti isključivo prema spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom, što u praksi znači da, ukoliko žele na D403, moraju izaći iz čvora Škurinje na Osječku, skrenuti lijevo prema kružnom raskrižju, proći cijelo kružno raskrižje, vratiti se natrag i udesno skrenuti na čvor Škurinje i dalje prema D403.

Prometni prekršaj

Cijeli manevar zvuči dosta složeno, posebno za vozače koji ne voze često tim dijelom grada, čak i kad se zanemare Riječanima dobro poznate gužve u Osječkoj ulici i na rotoru, a koje ovakvo usmjeravanje vozila može samo dodatno pogoršati.

Druga opcija je da naprave prometni prekršaj i umjesto desno, prema Osječkoj, skrenu lijevo prema D403, ignorirajući znakove za obavezan smjer kretanja, što mnogi i čine, kako bi izbjegli sve navedeno, ali time potencijalno ugrožavaju sigurnost prometa.

Slično je sa skretanjem s D403 u smjeru Pule, koje također nije moguće izvesti u čvoru Škurinje, već također treba izaći na Osječku, napraviti puni krug na rotoru, vratiti se na čvor Škurinje i tek tada krenuti prema zapadu, što je također izazvalo burne reakcije vozača na društvenim mrežama i u javnosti.

Za omogućavanje skretanja u svim smjerovima s ceste D 403 i prema njoj, na čvoru Škurinje planirana je izgradnja rotora unutar samog čvora, koji će omogućiti oba sad nedopuštena skretanja, uz još jedan, na spoju s Osječkom koji bi trebao omogućiti veću protočnost prometa.

No kako radovi na izgradnji kružnog raskrižja još nisu ni započeli, u Hrvatskim cestama pripremaju »vatrogasno« rješenje.

Korekcija semafora

– Za rekonstrukciju čvora Škurinje izvedbom nova dva kružna raskrižja, u tijeku je ishodovanje građevinske dozvole i priprema dokumentacije za nadmetanje u svrhu objavljivanja javnog nadmetanja za odabir izvođača radova vrijednosti od 2,5 mil. eura, a sve sukladno 3. rebalansu Plana nabave Hrvatskih cesta d.o.o. U tijeku je i izrada izvedbenih projekata i sklapanje sporazuma s HEP-om vezano uz EE instalacije.

Do početka radova na predmetnim kružnim raskrižjima, uspostavit će se privremena regulacija prometa korekcijom semaforske signalizacije, dopunom horizontalne i vertikalne signalizacije te manjim građevinskim radovima na otklanjanju prometnih otoka, a što je obrađeno građevinsko-prometnim elaboratom.

Planiranom realizacijom uspostave privremene regulacije (predviđeno početkom 2024. godine) omogućit će se svi smjerovi prometovanja, stoji u odgovoru na naš upit o uvođenju nove prometne regulacije.

Izbjeći gužve u vrijeme blagdana

Kako saznajemo iz Hrvatskih cesta, radovi koji će uključivati uklanjanje »otoka« između prometnih traka na sjevernom dijelu čvora Škurinje, postavljanju nove prometne signalizacije i promjeni režima rada semafora započet će po završetku božićno-novogodišnjih blagdana, kako bi se izbjeglo stvaranje dodatnih prometnih gužvi u blagdansko vrijeme, posebice uzimajući u obzir da se u neposrednoj blizini čvora nalazi veći broj trgovačkih centara.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Golden Gate of
Pula: Golden Gate of