Pitanje kapaciteta

Sljedeće godine kreću radovi na dodatnoj traci na zagrebačkoj obilaznici

| Autor: Hina
(Snimila Emica Elvedji/PIXSELL)

(Snimila Emica Elvedji/PIXSELL)


Hrvatske autoceste objavile su u utorak da su otvorile prethodno savjetovanje za rekonstrukciju Obilaznice grada Zagreba (A3) kroz dogradnju dodatnog voznog traka: poddionica Zagreb zapad (Jankomir) - Lučko, a po završetku postupka javnog savjetovanja bit će službeno objavljen i javni natječaj.

Rekonstrukcija obilaznice započinje prvom etapom radova na poddionici Zagreb zapad (Jankomir) – Lučko u duljini od 4,5 kilometara.

U priopćenju Hrvatskih autocesta navodi se kako je riječ o zahvatu koji, osim potpune rekonstrukcije i proširenja kolnika, zahtjeva rušenje postojećeg i izgradnju novog mosta Dubava u trupu autoceste, kako bi se postiglo kontinuirano proširenje, ali i ispunili zahtjevi suvremenih tehničkih propisa za konstrukcije.

Rekonstrukcija obuhvaća i prilagodbu svih infrastrukturnih elemenata, uključujući sustave vanjske i unutarnje odvodnje, postojećih instalacija, modernizaciju prometne opreme i signalizacije te ugradnju automatskog sustava nadzora i analize prometa. U svrhu poboljšanja zaštite okoliša, projekt predviđa izgradnju zidova za zaštitu od buke te zatvorenog sustava kolničke odvodnje, koji su u skladu s važećim, strožim ekološkim standardima i propisima.

Radovi bi trebali početi sljedeće godine, previđeno trajanje izvođenja radova je 18 mjeseci, dok je  procijenjena vrijednost projekta 42 milijuna eura.

Iz HAC-a ističu da će se radovi izvoditi pod prometom, uz osiguranje maksimalne sigurnosti i neprekidnog odvijanja prometa te minimalno narušavanje uobičajenih prometnih tokova. U tu svrhu predviđena je prethodna izgradnja privremene devijacije duljine 350 metara, koja uključuje izgradnju privremenog mosta, koji će omogućiti preusmjeravanje prometa za potrebe izgradnje novog objekta na autocesti bez većih zastoja.

Zagrebačka obilaznica puštena je u promet 1981. kao autocesta punog profila, s dva vozna i jednim zaustavnim trakom u svakom smjeru. Tijekom godina, uslijed intenzivnog urbanog širenja Zagreba i okolice te stalnog rasta tranzitnog i gradskog prometa, postala je najopterećeniji dio hrvatske autocestovne mreže. Danas prometni intenzitet znatno premašuje projektirani kapacitet obilaznice, što negativno utječe na protočnost i razinu uslužnosti ovog dijela prometnog sustava, naglašavaju iz HAC-a.

Kako bi se smanjilo prometno opterećenje i poboljšali uvjeti prometa, Hrvatske autoceste d.o.o. pokrenule su projekt sveobuhvatne rekonstrukcije Zagrebačke obilaznice proširenjem kolnika dodavanjem trećeg voznog traka.

 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama