"SMRTONOSNI STISAK"

3. maj u raljama propalog Uljanika i famoznih menadžera: Sad moraju iskeširati još 2.000.000€

| Autor: Orjana ANTEŠIĆ
Brodogradilište "3. maj"

Brodogradilište "3. maj"


Nakon nagodbe s bankrotiranim vlasnikom, Uljanikom d.d. u stečaju, riječki "3. maj" nakon gubitka sudskog spora potpisao je još jednu nagodbu, ovog puta sa stečajnom masom Uljanik Proizvodnja opreme iz Vodnjana, i to na iznos od 2.006.859 eura. Riječ je o starom dugu koji datira iz vremena poslovanja Uljanik grupe, a za koji se tereti riječko brodogradilište.

Već smo u više navrata pisali o tome kako je izmaknuće stečaju za »3. maj« imalo i svoje naličje jer su sva društva iz bivše Uljanik grupe koja su završila u stečaju, a to su praktički sva, izuzev "3. maja" i Uljanik Standarda, slijedom odredbi i obveza koju propisuje Stečajni zakon, krenula u naplatu svojih tražbina prema "3. maju". Istovremeno, riječko brodogradilište postalo je samo jedan u nizu (nenamirenih) vjerovnika u pogledu onih potraživanja koje je "3. maj" imao prema bivšim društvima iz Uljanik grupe, a radilo se o ukupnom iznosu većem pod pola milijarde kuna.

Okidač za odluku

Okidač za potpisivanje nove sudske nagodbe, koja je uvelike preslika one koju je "3. maj" u proljeće ove godine potpisao s Uljanikom d.d. u stečaju, bio je pravorijek Visokog trgovačkog društva u srpnju ove godine, kojim je potvrđena prvostupanjska presuda Trgovačkog suda u Rijeci.

Drugim riječima, riječko je brodogradilište pravomoćno izgubilo spor, uz izglednu opasnost da se taj nemali iznos prisilno naplati, što bi "3. maju" stvorilo ogromne probleme u situaciji kad se premeće svaki euro iz kredita da bi se novogradnja 527 uspjela završiti i isporučiti kanadskom kupcu.

Sklapanje i ove nagodbe odobrio je Nadzorni odbor "3. maja" dok se s druge, vodnjanske strane o tome odlučivalo na Skupštini vjerovnika stečajne mase Uljanik Proizvodnja opreme. Iz zapisnika s te Skupštine s početka mjeseca studenog, zeleno svjetlo parafiranju nagodbe s "3. majem" dala je OTP banka, kao najveći vjerovnik ovih bivših Uljanikovih pogona, s tražbinama u iznosu od gotovo 33 milijuna kuna odnosno oko 4,37 milijuna eura.

Protiv sklapanja nagodbe bio je stečajni upravitelj tvrtke Brodograditelj Damir Majstorović koji je bio mišljenja da ne postoji nikakva šansa da se predložena nagodba realizira, odnosno da stečajna masa iza Uljanik Proizvodnja opreme naplati svoja potraživanja krajem veljače 2025. Zastupnik RH, zamjenik ŽDO-a u Puli, ostao je suzdržan kod glasanja.

Izbjeći penalizaciju

Baš kao i ona s Uljanikom d.d. u stečaju, i ova se sudska nagodba rokovima vezala uz završetak i isporuku novogradnje 527, u naravi samoiskrcavajućeg broda za prijevoz rasutog tereta koji je ugovoren s kanadskim brodarom Algoma.

Direktor "3. maja" Edi Kučan parafiranjem ove nagodbe prihvatio je obvezu da će glavnicu duga od blizu 1,95 milijuna eura, plus još oko 58.000 eura na račun glavnice troškova ovršnog i parničnog postupka, namiriti u roku tri radna dana od isporuke novogradnje 527, odnosno najkasnije do 28. veljače 2025. godine, ovisno o tome koji od ova dva utvrđena roka prije nastupi. Kako stvari sada stoje, novogradnja 527 trebala bi, ako se želi izbjeći penalizacija zbog kašnjenja, trebala biti završena i isporučena u lipnju iduće godine.

Osim dosad odobrenih državnih jamstava i kredita za novogradnju 527, uz rok njezine isporuke, odnosno najkasnije do kraja veljače 2025. godine, "3. maj" ima dodatnih obveza po sklopljenim sudskim nagodbama s Uljanikom u stečaju, a sada i stečajnom masom Uljanik Proizvodnja opreme u ukupnom iznosu od 20,5 milijuna eura.

Nije poznato odakle bi brodogradilište moglo namaknuti taj silan novac tako da će se, najvjerojatnije, pitanje ovih potraživanja rješavati u stečajnom postupku "3. maja" nakon što se završi novogradnja 527, dok bi se djelatnost trebala nastaviti tvrtka-kćer "3. maj Rijeka 1905", koja je već dokapitalizirana sa svom vrednijom i za jedno brodogradilište neophodnom imovinom.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter