ZAGREB

HND: Novi Zakon o HRT-u treba osigurati da bude u službi javnosti, a ne politike

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Nužno je donijeti novi Zakon o HRT-u koji će osigurati da javni medijski servis bude u službi javnosti, a ne politike, jedan je od zaključaka prvog razgovora o budućnosti Hrvatske radiotelevizije "HRT kakav imamo, a kakav trebamo", održanog u Novinarskom domu.

Ključni izazovi u očuvanju značaja i važnosti HRT-a su financijska neovisnost od države, vraćanje povjerenja javnosti i digitalna transformacija, stoji u zaključcima koje su ogranak Hrvatskog novinarskog društva na HTV-u, HND i Sindikat novinara Hrvatske (SNH) uputili ministrici kulture i medija Nini Obuljen Koržinek i saborskom Odboru za informiranje, informatizaciju i medije.

U programu i planu rada HRT-a, izostaje univerzalnost, raznolikost i inovativnost. Nužno je, u suradnji sa širom kulturnom industrijom, pokrenuti postojeći kreativni kapital HRT-a u javnom interesu, stoji u priopćenju HND-a u utorak.

U zaključcima se apelira na promjenu paradigme djelovanja i suradnje HRT-a, "koja je godinama potpuno blokirana raspravom o političkoj neovisnosti programa i upravljačkih struktura", kao i na promjenu mentaliteta zarobljene strukture i novinarskog i upravljačkog kadra te profesionalizaciju novinara.

Ugovor s Vladom ukazuje na potpuni izostanak svijesti upravljačkih struktura HRT-a o nužnosti promjene. Posljednji Ugovor koji je HRT potpisao s Vladom uglavnom je prepisan od onog od prije pet godina, a taj je prepisan od onog prije pet godina. U trenutku kada se javne radiotelevizije u digitalnom okruženju mijenjaju na gotovo dnevnoj bazi, ovakav dokument HRT-u nije nametnula "politika", već su ga pisali ljudi s HRT-a, stoji u zaključcima.

Također, potrebno je promijeniti cjelokupni sustav i formu programskih sadržaja "koji su zapeli u zastarjelim šablonama bez inovativnosti i ne prate razvoj i digitalizaciju medija".

HRT se "sapunizira" i  komercijalizira, nekvalitetnim sadržajem ruši profesionalne kriterije, nema strategije niti suradnje na širem kulturnom tržištu. Potrebno je, stoji, jačati cehovske organizacije i međusobnu suradnju kako bi se stvorila snažna platformu zagovaranja javnog medijskog servisa koji služi i odgovara svim građanima i razvoju demokratskog društva. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter