(Hina/EPA)
U Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja u četvrtak je potpisan ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za "Centar kompetencija za naprednu mobilnost", vrijedan 204 milijuna kuna, od čega bespovratnih 103 milijuna kuna iz EU fondova, a projekt je usmjeren iznalaženju novih tehnoloških rješenja u brodogradnji.
Radi se o projektu DIV grupe i partnera, s osnovnim ciljem poboljšanja proizvoda i usluga u brodograđevnoj industriji.
Ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić istaknuo je da je riječ o projektu suradnje DIV grupe, Adria Wincha, Klima opreme i Končara s nizom fakulteta - zagrebačkim Fakultetom strojarstva i brodogradnje, Fakultetom elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje iz Splita, Pomorskim fakultetom te Fakultetu građevinarstva, arhitekture i geodezije iz Splita.
"Čitav niz fakulteta s jedne strane, a s druge - vodeće firme u tom području. Oni će surađivati u sljedeće tri godine u iznalaženju novih tehnoloških rješenja i dizanju sofisticiranosti proizvodnje u hrvatskoj brodogradnji. To je ono što Hrvatskoj treba, dakle nova dodana vrijednost, odnosno brodovi još veće dodane vrijednosti nego što je to bio slučaj do sada", rekao je Ćorić.
Siguran je da će taj centar kompetencija, kao i drugih osam za koje su ugovori već potpisani, ukupne vrijednosti veće od 800 milijuna kuna, zatvoriti krug suradnje između privrede, realnog sektora i znanstvene zajednice, a sve u kreiranju novih rješenja.
Ti su projekti, smatra Ćorić, nužni zbog dizanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva te onda čitavog niza makroekonomskih pokazatelja koji iz toga proizlaze.
"Hrvatskoj nužno treba da nikako ne bude svedena na ekonomiju gdje će se kreirati proizvodi niske vrijednosti, jer to za sobom onda vuče čitav niz negativnih učinaka, primjerice niske plaće, nizak životni standard i sl. Zato ćemo ovakav tip suradnje poticati u idućim godinama", naglasio je Ćorić, poručujući da se iskorak hrvatskog gospodarstva neće dogoditi bez istraživanja i razvoja.
Predsjednik Uprave DIV grupe Tomislav Debeljak objašnjava da će se ključne stvari događati u Splitu, uz ostalo i stoga što u projektu sudjeluju tri splitska fakulteta.
U brodogradnji je puno toga što treba razvijati, rekao je, spominjući primjerice potrebu rješavanja pitanja buke i vibracija, LNG tankova, hibridnih pogona i sl. Međutim, najviše se ciljalo na projekte koji su kasnije komercijalno jako isplativi, tako da, kako je rekao, nije stvar samo ovih 200-njak milijuna kuna koji se sada ulažu, već to otvara hrvatskoj industriji milijarde, odnosno desetke milijardi u daljnjoj komercijalizaciji.
Debeljak je naveo i da u njegovoj tvrtki radi 400 inženjera od čega 300 svakodnevno na novim projektima.