ZAGREB

Porezna uprava o nadzoru prometa i fiskalizacije kod ugostitelja prošlog ljeta

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Porezna uprava u četvrtak je na svome webu objavila da je prošle godine od 1. srpnja do 31. kolovoza u cijeloj Hrvatskoj provodila pojačane nadzore prometa i fiskalizacije u ugostiteljstvu, kako bi otkrila porezne obveznike koji krše porezne propise i kako bi onima koji to ne rade omogućila nesmetano poslovanje.

Iz Porezne uprave dodaju da su pojačane nadzore prometa i fiskalizacije u ugostiteljstvu prošlog ljeta inspektori posebice provodili na jadranskoj obali, otocima i na području Grada Zagreba i to ciljano, na temelju prethodno provedene analize rizika.

Primjenom suvremenih metoda i IT sustava fiskalizacije obavljala se provjera izdavanja i evidentiranja računa u realnom vremenu, odnosno, kako pišu, proveli su dvije vrste nadzornih aktivnosti.

Jedne su se odnosile na porezni nadzor izdavanja i evidentiranja računa ili nadzor fiskalizacije na određeni dan, od čega su nepravilnosti utvrđene kod 49 posto poreznih obveznika, pri čemu ne navode kod koliko su ukupno poreznih obveznika proveli nadzor, niti koji je to bio dan.

Druga vrsta aktivnosti bila je porezni nadzor praćenja izdavanja i evidentiranja računa ili snimanje prometa, te su na određeni dan za srpanj 2021. utvrdili povećanje prometa od 18 posto u odnosu na srpanj 2019. godine.

Ni tu ne navode koji je to dan/datum bio, kao ni za dan u kolovozu prošle godine, u kojemu su utvrdili povećanje prometa od 36 posto u odnosu na kolovoz 2019.

Istovremeno, kod poreznih obveznika kod kojih nisu provedene nadzorne aktivnosti utvrđeno je smanjenje prometa od sedam posto u odnosu na srpanj 2019. te povećanje od, kako komentiraju iz Porezne uprave, svega pet posto za kolovoz 2021. u odnosu na kolovoz 2019. godine.

Kroz to direktno provedeno snimanje prometa i nadzor fiskalizacije Porezna uprava je nadzirala 35 posto fiskaliziranog prometa u iznosu nešto većem od 1,8 milijardi kuna od ukupno fiskaliziranog prometa u djelatnosti pripreme i usluživanja hrane i pića u iznosu od 5,1 milijardu kuna.

"S obzirom na navedene podatke, Porezna uprava nastavila je s provođenjem redovnih nadzornih aktivnosti kod predmetnih poreznih obveznika tražeći dodatnu dokumentaciju o ulazu/izlazu robe, normativima, cjenicima i sl. Tako je utvrđeno da su pojedini porezni obveznici evidentirali ulazne račune o nabavci robe (koristili pravo na odbitak ulaznog PDV-a), ali nisu izdavali račune za sve obavljene usluge, što je direktno utjecalo na značajno nižu operativnu maržu u nekim slučajevima nižu od marži ostvarenih u veleprodaji, čime su značajno smanjili prihode/primitke odnosno svoju obvezu PDV-a", naglašavaju iz Porezne uprave.

Ističu i da su kod poreznih obveznika, kod kojih je utvrđena pojavnost netočnog vođenja poslovnih knjiga, pokrenuti zakonom propisani postupci procjene porezne osnovice, ali ni tu ne navode detalje koliko je takvih, u kojim dijelovima zemlje niti drugo.

"Novoutvrđene porezne obveze u spomenutim postupcima porezni obveznik može priznati i podnijeti zahtjev za sklapanje porezne nagodbe u kojem slučaju će biti oslobođen plaćanja dijela kamata ili može osporavati utvrđene obveze koristeći redovne pravne lijekove prigovor odnosno žalbu", zaključuju iz Porezne uprave.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Web kamere

Pula

Pula: Banjole bay
Pula: Banjole bay

Pula

Pula: Gradilište Studentski dom
Pula: Gradilište Studentski dom