(Hina/EPA)
Turističkoj industriji globalno bi ove godine promet mogao porasti na više od 353 milijarde eura, s lanjskih oko 260 milijardi eura, no potpuni oporavak i premašivanje razina iz 2019. ne očekuje se prije 2024. godine, izvijestili su s najveće svjetske turističke konvencije ITB Berlin koja je u utorak počela s radom.
Kao i zadnje dvije godine, tako se i 2022. ITB berlinska konvencija održava virtualno, i to do 10. ožujka i s fokusom na digitalna, održiva i otporna rješenja.
Međunarodni turistički stručnjaci i istraživači okupljeni u ITB Berlin i istraživačkoj kući Statista Q prvoga su dana poručili kako će u 2022. turistička industrija vjerojatno ostvariti 80 posto prometa prije pandemije.
Ipak, pandemija će i u bliskoj budućnosti utjecati na ponašanje na putovanjima kao i posljednje dvije godine, te oporavak turizma prognoziraju tek od 2024.
Apsolutno obvezna fleksibilnost
Njihovo istraživanje iz veljače 2022. s više od 2000 ispitanika otkrilo je da putnici više nego prije žele veću fleksibilnost, koja je, kako ističu, postala apsolutno obvezna u turističkoj industriji, što se ogleda i u korištenju aplikacija za online rezervacije, što je u odnosu na 2019. poraslo za više od 40 posto.
I odluke za međunarodna putovanja putnici donose u manje vremena nego prije, jer sada više od 50 posto ispitanih odluku o putovanju donose u manje od tri mjeseca, pa čak i manje od četiri tjedna, za razliku od 2019. kada su to odlučivali kroz više od tri mjeseca.
Nastavak porasta domaćeg turizma i važnosti tehnologije
Trend je i porast osiguranja od otkaza putovanja, koja su u odnosu na vrijeme prije pandemije porasla gotovo 10 posto, a kao veliki 'pandemijski' trend i u 2022. se nastavlja porast domaćeg turizma.
Istraživanje je pokazalo da su primjerice najveći svjetski putnici Nijemci u lipnju 2020. i 2021. u svojoj zemlji ostvarili 94 posto turističkih noćenja, dok je to u 2019. bilo 84 posto, pri čemu osobe mlađe od 30 godina imaju značajan utjecaj, jer više od 38 posto putnika te dobi namjerava turistički putovati po Njemačkoj, što je porast od 25 posto.
Sveukupno, 72 posto njemačkih putnika planira domaće putovanje u idućih 12 mjeseci, dok ih je takvih u 2019. bilo 39 posto.
Više od 50 posto ispitanih navelo je da ih zanima nova tehnologija na budućim putovanjima, poput pametnih kućnih uređaja, umjetne inteligencije (AI), proširene stvarnosti (AR) i drugo.
Novi trend u razlozima za godišnji odmor je i posao, odnosno mogućnosti da se radi s bilo kojeg mjesta, a s tim u vezi pojavio se i novi tip kupca turističkih usluga s potpuno novim potrebama i ponašanjem za razliku od odmorišnih i poslovnih putnika.
Rat u Ukrajini
U objavi u utorak, iz ITB-a Berlin nakratko spominju i rat u Ukrajini i što znači za međunarodni turizam, iznoseći tek podatke UNWTO-a za 2019. po kojima su kombinirani izdaci Ukrajine i Rusije na odlazni turizam (turistička potrošnja u svijetu) iznosili oko 3,2 posto od ukupnih 1.500 milijardi američkih dolara turističke potrošnje u svijetu u toj godini.
Njima susjedne istočnoeuropske zemlje činile su u toj potrošnji oko 1,8 posto.
U ukupnih 1,5 milijardi međunarodnih turističkih dolazaka u svijetu 2019. Ukrajina i Rusija činile su ukupno 2,6 posto, a njihove susjedne istočnoeuropske zemlje oko 5,3 posto.