(Hina/EPA)
Osiguravajuća društva u veljači ove godine zaračunala su ukupnu bruto premiju od 1,99 milijarde kuna, što je porast od 9,68 posto u odnosu na veljaču 2019. godine, pokazuju podaci koje je u srijedu objavio Hrvatski ured za osiguranje (HUO).
Na rast ukupne zaračunate bruto premije u veljači ove godine utjecao rast premija i u neživotnim i u životnim osiguranjima. Za skupinu neživotnih osiguranja, koja čini 76,6 posto ukupne premije, zaračunata bruto premija iznosi 1,5 milijardi kuna i viša je za 10 posto u odnosu na lanjsku veljaču.
Za skupinu životnih osiguranja zaračunata bruto premija, pak, iznosi 463,9 milijuna kuna, što je rast od 8,6 posto.
Kod neživotnih osiguranja, najzastupljenija vrsta je i nadalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom u veljači od 382 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 13,97 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije u veljači od 359,9 milijuna kuna ili 14,2 posto više nego u veljači 2019. godine. U drugom mjesecu ove godine sklopljeno je 339.358 polica, što je 24.246 polica ili 7,7 posto više nego u lanjskom veljači, a prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.060,79 kuna i na godišnjoj je razini veća za 6,06 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 348,3 milijuna kuna, ili 5,4 posto manjom u odnosu na veljaču 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija od 90,4 milijuna kuna, što je skok za 150,3 posto na godišnjoj razini.
Dopunska osiguranja životnog osiguranja imala su zaračunatu premiju od 22,1 milijuna kuna i porasla su za 8,6 posto.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio mjeren iznosom zaračunate bruto premije i nadalje ima Croatia osiguranje. Sa zaračunatom premijom od 536,3 milijuna kuna, Croatia osiguranje u veljači ima tržišni udio od 26,89 posto, što je 3,35 postotnih bodova manje no prije godinu dana.
Drugi je Allianz Zagreb s premijom u iznosu od 279,98 milijuna kuna i tržišnim udjelom od 14 posto, dok je na trećem mjestu, s udjelom od 9,98 posto, Euroherc osiguranje, čija zaračunata bruto premija u veljači iznosi 199,1 milijuna kuna.