(Hina/EPA)
Osiguravajuća društva su krajem ožujka imala ukupnu zaračunatu bruto premiju u iznosu od 3,06 milijardi kuna, što je 4,12 posto više nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju kumulativni podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja, za 7,7 posto, na 2,27 milijardi kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 4,9 posto, na 794,4 milijuna kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima je i dalje osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom krajem ožujka od 596,2 milijuna kuna, što je na godišnjoj razini porast od 9,96 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 561,3 milijuna kuna ili 9,75 posto više nego u ožujku 2019. godine.
U prva tri mjeseca ove godine sklopljeno je 534.468 polica, što je 14.182 polica, ili 2,73 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.050,28 kuna, što je na godišnjoj razini više za 6,83 posto, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 634,8 milijuna kuna, ili 1,67 posto manjom u odnosu na ožujak 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila 121,7 milijuna kuna, što je pad za 21,1 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premije i nadalje drži Croatia osiguranje (CO), no uz pad zaračunate premije na godišnjoj razini, za 5,15 posto, na 841,3 milijuna kuna. Tržišni udio CO-a je tako snižen s 30,17 posto, koliko je iznosio krajem ožujka prošle godine, na 27,5 posto krajem trećeg mjeseca ove godine.
Drugi je Allianz Zagreb, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 15,5 posto, na 379,8 milijuna kuna, pa time i pad tržišnog udjela na 12,4 posto, u odnosu na lanjskih 15,3 posto.
Uz porast zaračunate bruto premije za 13,47 posto, na 315,35 milijuna kuna, treće mjesto na hrvatskom tržištu osiguranja drži Euroherc, čiji je tržišni udio porastao na 10,3 posto, s lanjskih 9,45 posto, pokazuju podaci HUO-a.