TUNEL DUG 18 KILOMETARA

Danska pomaknula rok za dovršetak podmorskog tunela prema Njemačkoj

| Autor: Hina
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Danska državna kompanija Femern A/S izvijestila je da očekuje kašnjenje gradnje željezničko-cestovnog tunela Fehmarnbelt u Baltičkom moru koji bi otok Lolland trebao povezati s njemačkim Fehmarnom, naznačivši da prometna poveznica neće biti puštena u promet prije kraja desetljeća.

Dovršetak specijaliziranog broda IVY projektiranog za spuštanje elemenata tunela u more toliko kasni da će zacrtano otvaranje u 2029. biti teško ostvarivo, objavila je kompanija Femern A/S u srijedu.

Brod još treba proći opsežna testiranja i dobiti dozvole, napominju iz danske kompanije.

Dovršetak gradnje broda trenutno kasni godinu i pol dana.

Zasad je teško predvidjeti i koliko će izgubljenog vremena moći biti nadoknađeno u kasnijim fazama gradnje tunela, navode iz danske kompanije, ističući da s njemačkim vlastima kontinuirano pregovaraju o praktičnim rješenjima koja bi bila usklađena s njemačkim zakonima o podvodnoj buci i o sedimentima.

Ugovori o gradnji 18 kilometara dugačkog podmorskog tunela između danskog otoka Lollanda i njemačkog Fehmarna potpisani su još 2016. godine. Njemačka još nije bila izdala dozvole za plan projekta pa u ugovore nisu uvršteni zahtjevi poput ograničavanja buke iz radnih brodova.

U takvim uvjetima bit će teško ubrzati gradnju u kasnijoj fazi, tvrde u danskoj kompaniji.

Fehmarnbelt bi trebao biti najduži podvodni željezničko-cestovni tunel u svijetu koji će značajno skratiti vrijeme putovanja između gradskih područja Hamburga i Kopenhagena.

Tunel će biti izgrađen od betonskih elemenata teških 73.500 tona i dugačkih 217 metara koje će specijalizirani brod polagati u more, a sastavljat će se na morskom dnu.

Podzemni tunel Øresund, dio prometne veze između Danske i Švedske, važan je model za izgradnju tunela Fehmarnbelt, ali razmjeri novog projekta znatno su veći, a postupak dodatno komplicira i činjenica da se radovi izvode na prosječnoj dubini od 30 metara, dvostruko dubljoj od tunela Øresund, objašnjavaju iz danske kompanije.

Gradnja 110 kilometara dugačke željezničke pruge s dva traka koja će nakon dovršetka tunela povezivati danski grad Ringsted na otoku Zealandu i Rødby na Lollandu napreduje pak prema planu, napominju.

Kompaniju Femern A/S, podružnicu državne kompanije Sund & Bælt, dansko ministarstvo prometa i infrastrukture ovlastilo je za pripremu, istraživanje, projektiranje, gradnju i upravljanje fiksnom transportnom vezom Fehmarnbelt još 2009. godine, prema podacima sa službene stranice tvrtke.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama