(Hina/EPA)
Španjolski lanac Melia Hotels International izvijestio je da je u 2022. godini ponovo poslovao s dobiti zahvaljujući oporavku turizma nakon ukidanja pandemijskih mjera i podignutim cijenama smještaja.
Kompanija je prošlu godinu zaključila s neto dobiti od 120,1 milijun eura. U 2021. zabilježili su neto gubitak od 192,9 milijuna eura.
Prošlogodišnja dobit još je uvijek za 1,3 posto manje nego u pretpandemijskoj 2019. godini, pokazuje poslovno izvješće, objavljeno u ponedjeljak.
Prihod je lani iznosio 1,6 milijardi eura i bio je šest posto ispod pretpandemijske razine zahvaljujući snažnom oporavku međunarodnog turizma u razdoblju od srpnja do prosinca.
Melia Hotels preduhitrio je inflatorne pritiske podizanjem cijena početkom prošle godine i profitirao je od snažne potražnje za putovanjima nakon dvije godine blokade i velikog povratka poslovnih sastanka i događaja uživo.
Hotelska grupacija priopćila je da je lani podigla cijene u prosjeku za 26 posto.
Glavni izvršni direktor Gabriel Escarrer rekao je da su „optimistični” u prognozama za ovu godinu.
Melia očekuje da će globalne rezervacije nadmašiti pretpandemijsku razinu, i to u dvoznamenkastom postotku u prvom kvartalu, uskršnjoj i ljetnoj sezoni, rekao je Escarrer.
U prvom tromjesečju gosti iz SAD-a, Kanade i srednje i sjeverne Europe vratili su se u Melijine hotele u Meksiku, na Karibima i Kanarskim otocima, a do druge polovine godine kompanija očekuje snažan oporavak turizma iz zemalja kao što su Južna Koreja, Japan, Australija i Kina.
Dodali su da ove godine planiraju otvoriti najmanje 30 novih hotela, procijenivši vrijednost svoje i imovine iz partnerstava s drugim kompanijama na 4,6 milijardi eura.
U Hrvatskoj portfelj grupacije obuhvaća 12 smještajnih jedinica u Umagu, Melia Coral, Melia Istrian Villas, Sol Amfora, Sol Aurora, Sol Garden Istra, Sol Garden Istra Village, Sol Sipar, Sol Stella, Sol Umag Residence, Sol Katoro, Adriatic – Guest House Komfor i Apartments Polynesia.