brzorastuća tvrtka

Donato Delvecchio: "Hrvatska je pozicionirana u središtu globalne transformacije BAT grupe"

| Autor: Milan PAVLOVIĆ
(Snimio Milivoj MIJOŠEK)

(Snimio Milivoj MIJOŠEK)


- Gospodine DelVecchio, vi ste jedan od najzaslužnijih što je Hrvatska prepoznata kao centar transformacije BAT-a. Što je po vama doprinijelo takvoj poziciji Hrvatske?

 - BAT trenutno prolazi kroz veliku transformaciju. BAT će u budućnosti biti brzorastuća tvrtka za proizvode široke potrošnje: globalna, orijentirana na potrošače, višekategorijska, s održivošću u svojoj srži. Više nismo samo duhanska kompanija. Hrvatska je pozicionirana u središtu ove transformacije zahvaljujući tvornici u Kanfanaru I jedinstvenom lancu vrijednosti. Važnost tvornice u Kanfanaru za BAT grupu raste, osobito jer je jedna od rijetkih tvornica u svijetu s proizvodnim linijama za naš proizvod iz kategorije grijanih duhanskih proizvoda. Ta je proizvodnja ključna u našoj izgradnji održive kompanije buduænosti i smanjenju štetnog utjecaja na potrošaèe te u našoj misiji izgradnje Boljeg sutra za sve dionike (A Better Tomorrow?).

(Snimio Milivoj MIJOŠEK)(Snimio Milivoj MIJOŠEK)

Jedinstveni lanac vrijednosti

- Spomenuli ste da BAT u Hrvatskoj ima vertikalno integrirani sustav, što to znaći?

- BAT u Hrvatskoj ima jedinstven lanac vrijednosti koji èini poljoprivredna proizvodnja u Slavoniji i Podravini kroz Hrvatske duhane, proizvodnja duhanskih i grijanih duhanskih proizvoda u tvornici u Kanfanaru, drugi po velièini nacionalni lanac kioska iNovine, logistièki HUB za nove kategorije proizvoda u Rijeci i komercijalni ured u Zagrebu iz kojeg upravljamo sa osam tržišta Adria regije. Ponosni smo što je Hrvatska i naša Adria regija prepoznata kao jedna od regija koja može predvoditi globalnu transformaciju.

- BAT je u Hrvatskoj nedavno predstavio Oxford Economics studiju za 2021, možete li nam reæi koji su bili ključni pokazatelji?

- Ugledni Oxford Economics u najnovijoj studiji pokazao je da je tijekom 2021. godine BAT hrvatskom BDP-u doprinio s 1,3 milijardi kuna, odnosno da je ukupno BAT-ovo poslovanje generiralo čak 0,4 posto BDP-a Hrvatske. BAT svojim direktnim i indirektnim poslovanjem u Hrvatskoj podržava 6.071 radno mjesto, i to u industriji, poljoprivredi, logistici i transportu te financijskom, komunalnom i ostalim uslužnim sektorima. BAT kontinuirano investira, povećava proizvodnju, izvoz i zaposlenost u Hrvatskoj, a u drugoj polovici protekle godine pokrenut je novi investicijski ciklus od preko 600 milijuna kuna u proizvodnju i distribuciju novih kategorija proizvoda, čime je Hrvatska postavljena čvrsto u središte globalne transformacije BAT grupe. Time je ukupna vrijednost realiziranih investicija BAT-a u Hrvatsku dosegnula gotovo 5,3 milijardi kuna.

Donato DelvecchioDonato Delvecchio

- Kakvi su vaši planovi na globalnoj razini što se èine proizvoda nove generacije?

- Cilj nam je do 2025. premašiti 5 milijardi funti prihoda od novih kategorija, a do 2030. dosegnuti 50 milijuna potrošača naših proizvoda novih kategorija. I na dobrom smo putu jer ih trenutno imamo preko 20 milijuna. Tijekom zadnje tri godine uložili smo 1,2 milijarde funti u razvoj, komercijalizaciju i znanost iza našeg portfelja duhanskih i nikotinskih proizvoda sa smanjenim rizikom

Kvalitetno okruženje

- Koja su očekivanja BAT-a u Hrvatskoj što se tièe regulacije proizvoda novih kategorija i akciznog kalendara?

- Kao veliki investitor u Hrvatskoj upravo u razvoj i proizvodnju nove generacije proizvoda, oèekujemo da Hrvatska stvori što kvalitetniji okvir koji regulira spomenute kategorije i omoguæi potrošačima pravo na informiranje. Druga stvar koja nam je važna za osiguravanje kvalitetnog okruženja za poslovanju u Hrvatskoj je donošenje trošarinskog kalendara koji osigurava predvidljivost.

- Možete li nam reæi više o revidiranoj direktivi TED i vaša očekivanja o njoj?

- Revidirana Direktiva Europske unije o trošarinama na duhan (TED) namjerava povećati minimalne trošarine na tradicionalne duhanske proizvode. Takoðer namjerava uvesti nove proizvode uključujuæi grijani duhan, e-cigarete i nikotinske vreæice u područje primjene Direktive. Oèekuje se da æe prijedlog revidirane Direktive biti objavljen uskoro i trenutno još nije poznato kako Komisija namjerava revidirati Direktivu.

Nakon iznošenja prijedloga zapoèinje dugotrajni zakonodavni proces jednoglasnog usvajanja svih 27 država èlanica od čega će ovisiti i konaèna regulativa. THR koncept manje štetnosti je najučinkovitiji način za smanjenje utjecaja pušenja na zdravlje. Stoga bi oporezivanje i regulacija bi trebali prepoznati razliku izmeðu tradicionalnih duhanskih proizvoda i alternativa sa smanjenim rizikom, potičući pušaće na promjenu.

- BAT ima vrlo robusnu ESG agendu, možete nam reći više o vašim ciljevima?

-U BAT-u snažno investiramo u održivo poslovanje te smo sami sebi na globalnoj razini postavili vrlo ambiciozne ciljeve. Želimo postiæi ugljičnu neutralnost u našem proizvodnom lancu do 2030. godine, a do 2050. ugljičnu neutralnost u cijelom našem dobavnom lancu. Neki od ostalih ciljeva se tiču zastupljenosti žena na upravljačkim pozicijama, visokih standarda poslovanja i naših meðunarodnih marketinških standarda (koji su vrlo često stroži nego lokalna regulativa), a sve u svrhu podizanja transparentnosti poslovanja i sprečavanja konzumacije nikotinskih proizvoda maloljetnicima.


Podijeli: Facebook Twiter