Zanimljivim putovanjem kroz različite kulture, nošnje, umjetnosti, uz vrlo sugestivne koreografije, kostime i nastup iznimno dobro uigranih i pripremljenih umjetnika, predstavio se u Malom rimskom kazalištu Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske – LADO.
U više od sedam desetljeća postojanja, – izveo je više od 5.000 nastupa, predstavio se u 48 zemalja svijeta, te objavio tridesetak nosača zvuka za koje je osvojio brojna priznanja i nagrade. Mnogi ističu da je LADO ansambl najvišeg umjetničkog nivoa u Hrvatskoj, ali i široj regiji, dapače – LADO je jedna od najboljih svjetskih folklornih skupina.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
U sastavu Pulskog kulturnog ljeta, LADO se u Puli predstavio posebnim programom, svojom najnovijom spektakularnom glazbeno-scenskom izvedbom „Lado(m) po svijetu“ koja objedinjuje bogatstvo europskih, ali i svjetskih narodnih plesova i skladbi.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Sedamnaest djela bilo je na repertoaru ovog najnovijeg programa kojim LADO vodi publiku na čarobno putovanje nadahnuto tradicionalnom folklornom umjetnošću Bugarske, Rumunjske, Italije, Češke, Mađarske, Španjolske, Brazila, Armenije, Slovenije, Makedonije... Četrdeset profesionalnih umjetnika koji istovremeno plešu i pjevaju te trinaest vrhunskih glazbenika čije umijeće sviranja uključuje osamdesetak različitih tradicijskih i klasičnih instrumenata, priredili su vrlo zanimljiv i bogat program, koji je bio i vrlo poučan, kako za domaće gledatelje, tako i za turiste, da se na zoran i slikovit način nauči o tradiciji brojnih zemalja.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Pulskoj su publici predstavili nove koreografije, nova plesna i glazbena djela, ali i obnovljene koreografije koje je Ansambl LADO posljednji put izvodio krajem 80-ih godina 20. stoljeća. Uz prepoznatljive „Ladarke“ u glazbenoj obradi Emila Cosetta i koreografiji Zvonimira Ljevakovića te „Drmeš“ u koreografiji i glazbenoj obradi Zvonimira Ljevakovića kojom je završen program, obnovljene su „Pod goro to Kaninovo“, pjesme i plesovi Slovenaca iz talijanske Rezije, u koreografiji Mirka Ramovša i glazbenoj obradi Julijana Strajnara te makedonska „Osogovka“ u koreografiji Dmitra Aleksova i glazbenoj obradi Gjorgjija Dimčevskog.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Na programu nije nedostajalo praizvedbi, koreografija karakternih plesova nadahnute europskim folklorom među kojima su strastvena španjolska „Hota“, čuvena talijanska „Tarantella“ ili pak vrlo slikovita mađarska „Rapsodija“ u koreografijama Tine Vrtar Stipić na glazbu Krešimira Seletkovića uz kostimografiju Martine Ptičar.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Premijerno je izvedena „Divojčice ne namiguj na me“, glazba Hrvata iz mađarskog dijela Podravine u glazbenoj obradi Marija Pleše, tradicionalni „Armenski duduk“ u glazbenoj obradi Stjepana Večkovića, djelo vrlo slikovitog naziva, ali i izgleda „Lamma Badaa Yatathannaa“, arapski muvaššah iz Andaluzije u glazbenoj obradi Jurice Petra Petrača, kao i energičan argentinski „Tango“ u glazbenoj obradi Mladena Kosoveca. Tu su bila djela kao i „Brazilierinho“ W. De Azeveda i Bože Potočnika, židovska „Halicha l'ekeisarya“ te druge sugestivne točke.
(Snimio Duško Marušić Čiči)
„Lado(m) po svijetu“ tako se predstavio i pokazao kao pravi program svjetske razine, jer je to zbilja, doslovno i metaforički, bilo putovanje svijetom. Ovi umjetnici nastupali su na najpoznatijim svjetskim pozornicama i koncertnim podijima, od Royal Albert Halla u Londonu do teatara na njujorškom Broadwayu, od moskovske Koncertne dvorane „Čajkovski“ do Mann Auditoriuma u Tel Avivu, kao i u brojnim svjetskim opernim kućama, na festivalima, svjetskim izložbama, Olimpijskim igrama…
(Snimio Duško Marušić Čiči)
Nakon LADO ansambla, također u sklopu Pulskog kulturnog ljeta, publiku očekuje Opera „Tosca“ u Areni (26.7.), te na Malom rimskom kazalištu programi „Notebooks of Leonardo da Vinci“ (15.8.) te Mjuzikl „Most“ poznatog pulskog odvjetnika Emira Kulenovića (18.8.).