cijena vs. kvaliteta

Cijene zaista previsoke ili pratimo trendove konkurencije? Evo što kažu stručnjaci

| Autor: Glas Istre
(Snimio Milivoj Mijošek)

(Snimio Milivoj Mijošek)


Svake godine, prije početka ljetne turističke sezone, mnogo se piše i govori o cijenama na Jadranu. Njemački mediji upozoravaju na previsoke cijene na obali. Unatoč tomu, u lipnju imamo rast od 11 posto u dolascima i 15 posto u noćenjima u odnosu na lani. Jesu li cijene na Jadranu zaista previsoke ili samo pratimo trendove konkurencije?

Ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicije i konkurentnost turističkoga gospodarstva pri Ministarstvu turizma i sporta Robert Pende rekao je u emisiji Hrvatskog radija "U mreži Prvog" kako je problem cjenovne politike opći problem, koji nije vezan samo za turizam, ali znatno utječe na konkurentnost Hrvatske.

Dodao je da problem visokih cijena može utjecati na reputacije Hrvatske kao skupu destinaciju. Pende je kazao kako vjeruje da je Hrvatska prepoznata te da na tržištu još nudi vrijednost za novac.

Mogu li turisti u Albaniji, Crnoj Gori, Grčkoj za isti novac dobiti puno bolji ugođaj, nego u Hrvatskoj? Činjenica je da smo mi autodestinacija, da smo sigurni i poznati, presuđuje li to u našu korist?

Ekonomski stručnjak profesor Ljubo Jurčić kazao je da Hrvatska ima dosta sigurne turiste, odnosno europsku naviku. Turisti iz Njemačke, Austrije, dijelom Italije, Češke i Poljske dolaze u Hrvatsku. Istaknuo je da su ljudi u turizmi malo opušteniji. Naglasio je da su ljudi - kada posjećuju neku destinaciju - malo tolerantniji što se tiče cijena. 

Bivša ministrica turizma Pave Župan Rusković istaknula je da je ona uvijek bila protiv snižavanja cijena, jer je Hrvatska relativno mala destinacija.

Prema postocima dolazaka, ljudi dolaze, Hrvatska je prihvaćena turistička destinacija.

Samo more i smještaj više nisu jedine važne stavke u ponudi Hrvatske — kulturno-zabavni sadržaji sve više privlače turiste. Pred nama je dugo očekivani koncert Marka Perkovića Thompsona na zagrebačkom Hipodromu, koji će se održati u subotu. Pitanje koje se nameće jest -što će taj koncert značiti za hrvatski turizam?

Pende je naglasio da koncert predstavlja važan događaj u turističkoj industriji, jer je to prije svega velik izazov za Hrvatsku. Kako će ovakav koncert utjecati na lokalnu ekonomiju — hotele, restorane, taksije?

Profesor Ljubo Jurčić istaknuo je da Zagreb ima oko 2,5 milijuna noćenja godišnje i oko 30 tisuća kreveta. S obzirom na rekordnu prodaju ulaznica, koncert je izazvao velik interes ne samo u Hrvatskoj nego i šire. To dodatno povećava vidljivost Hrvatske kao destinacije.

Cijeli prilog dostupan je na mrežnim stranicama HRT-a.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama