(Snimio: Milivoj Mijošek/Glas Istre)
U Hrvatskoj je u studenom boravilo oko 375 tisuća turista koji su ostvarili turistički fizički promet od 941 tisuću noćenja. Pokazuju to prvi podaci sustava eVisitor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru. Tako je prošli mjesec u odnosu na lani donio rast dolazaka gostiju od 13 posto te jedan posto u noćenjima što ukazuje na kraće boravke turista.
U studenome su tako najviše noćenja ostvarili domaći gosti, i to nekih 314 tisuća. Domaće tržište tako je dobrano poguralo prošlomjesečno turističko ostvarenje, ako se uzme u obzir da su drugi po ostvarenju bili gosti iz Slovenije koji su ostvarili 87 tisuća noćenja, potom Njemačke sa 64 tisuće, Austrije sa 63 tisuće i BiH s 56 tisuća noćenja. Prema vrsti smještaja, u studenome je najviše noćenja ostvareno u hotelima, i to više od pola milijuna, dok je u privatnom smještaju ostvareno oko 190 tisuća noćenja.
Komentirajući ove posezonske brojke, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, kazao je da je hrvatski turistički sektor zadržao trend rasta prometa i tijekom studenog.
– Ujedno smo u vrlo pozitivnom ozračju ušli u posljednji mjesec u godini. U našoj su zemlji u tijeku atraktivni i zanimljivi adventski programi pa tijekom prosinca očekujemo pojačani turistički promet i brojne domaće i inozemne goste, posebice one s nama najbližih tržišta kao što su Slovenija, Italija, Mađarska, Austrija, Njemačka i druge. Naš je cilj tijekom prosinca dodatno učvrstiti turistički rezultat Hrvatske, kako u smislu turističkog prometa, tako i u smislu prihoda koji će biti rekordni, rekao je Staničić, nadodavši da je na emitivnim tržištima upravo krenula promotivna kampanja za poticanje bukinga i novih rezervacija za 2024.
Gledano po županijama, tijekom studenoga je najviše noćenja ostvareno u Istri, i to oko 150 tisuća, na Kvarneru 148 tisuća te Splitsko-dalmatinskoj županiji 129 tisuća, dok je, gledano prema destinacijama, najviše noćenja u studenome ostvareno u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Opatiji te Zadru.
Što se tiče ukupnih turističkih pokazatelja ove godine, u prvih jedanaest mjeseci je u Hrvatskoj ostvareno 20,2 milijuna dolazaka i gotovo 107 milijuna noćenja što u odnosu na lani predstavlja rast od 9 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima, odnosno izjednačenje rezultata iz 2019.
Promatrano po tržištima, iako je u studenom najviše prometa ostvareno s domaćeg tržišta, Njemačka ostaje broj jedan emitivno tržište hrvatskog turizma. Međutim, minuse iz glavne sezone, a što je vrijeme velikih brojki, po pitanju Nijemaca posezona nije uspjela "popeglati". Naime, od početka godine je ostvareno oko 23,6 milijuna njemačkih noćenja, što je 4 posto manje nego lani. Prošla je godina doista bila najjača uopće s njemačkog tržišta te je lani u prvih 11 mjeseci ostvareno gotovo 24,9 milijuna noćenja, dakle, oko milijun i 300 tisuća noćenja više nego ove godine. Njemačko tržište se ove godine ipak donekle "ispuhalo", iako je i ova godina donijela bolje rezultate nego 2019. kad je u prvih jedanaest mjeseci ostvareno nešto više od 21 milijun noćenja.
Domaće tržište drži visoko drugo mjesto i nastavlja rasti. Naime, od početka godine do kraja studenog ostvareno je oko 12,7 milijuna noćenja ili 4 posto više nego lani. Slijedi Slovenija s oko 10,5 milijuna noćenja ili 5 posto više nego lani, potom Austrija koja je na nekih 83 milijuna noćenja ili 2 posto više u odnosu na prošlu godinu, a u prvih pet je i Poljska s oko 6,7 milijuna noćenja, odnosno razinom turističkog prometa iz lanjske godine.
Pritom je u kumulativu u jadranskim županijama ostvareno 17,8 milijuna dolazaka i 102 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 8 posto u dolascima i 2 posto u noćenjima, u Zagrebu je ostvareno 1,2 milijuna dolazaka ili čak 21 posto više u odnosu na lani i 2,3 milijuna noćenja što je rast od 13 posto. Na ostatku kontinenta ostvareno 1,2 milijuna dolazaka i 2,5 milijuna noćenja, a što je ako i u Zagrebu, povećanje broja noćenja od 13 posto.
– Turistički rezultati tijekom cijele ove godine potvrđuju nam da ostvarujemo strateške ciljeve Vlade Republike Hrvatske kad govorimo o razvoju cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma. S obzirom na prekrasna blagdanska događanja diljem Hrvatske, sigurna sam kako ćemo ovu godinu zaključiti iznimno uspješno, kazala je ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac navevši i da je realizirano i niz pripremnih aktivnosti za sljedeću turističku godinu, od sudjelovanja na sajmovima do predstavljanja na nizu tržišta.
– Vjerujem da ćemo i u 2024. ući s još snažnijim pozitivnim trendom razvoja našeg turizma tijekom cijele godine, zaključila je resorna ministrica.