TURISTIČKA JESEN

Posezona u Hrvatskoj oborila rekorde, najbrojniji u listopadu bili su domaći gosti. Slijede Nijemci i Slovenci

| Autor: Alenka Juričić Bukarica
(Snimio Luka Jeličić / Novi list)

(Snimio Luka Jeličić / Novi list)


Posezona u Hrvatskoj nosi rekorde. Naime, prema prvim nepotpunim podacima sustava e-Visitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru, u listopadu je ukupno ostvareno 1,1 milijun dolazaka i 3,6 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 13 posto u dolascima i 11 posto u noćenjima.

Samim time, na krilima lijepog vremena su se i tijekom prošlog mjeseca nastavili dobri posezonski rezultati. Naime, već u rujnu je u Hrvatskoj 2,5 milijuna dolazaka i 13,5 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 15 posto u dolascima i 4 posto u noćenjima.

Tijekom prošlog mjeseca očekivano je najveći turistički promet ostvaren u jadranskim županijama, i to prema podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) 844 tisuće dolazaka i 3,2 milijuna noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 12 posto. Samo u Zagrebu je pritom ostvareno 119 tisuće dolazaka ili 18 posto više u odnosu na lani i 226 tisuća noćenja, što iznosi rast od 6 posto u odnosu na lani, dok je u ostatku kontinenta ostvareno 102 tisuće dolazaka i 195 tisuća noćenja.

Zanimljivo je da su najviše dolazaka u listopadu ostvarili domaći gosti na koje otpada 214 tisuća dolazaka. Na drugom su, pak, mjestu gosti iz Njemačke s ostvarenih 153 tisuće dolazaka, potom Slovenije s oko 80 tisuća dolazaka, Austrije sa 78 tisuća dolazaka te i jedno daleko tržište, konkretno SAD s čak 63 tisuće dolazaka američkih gostiju.

Pripreme za 2024.

Sveukupno je od početka godine do kraja listopada u Hrvatskoj ostvareno više od 19,8 milijuna dolazaka i više od 105,8 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 9 posto u dolascima i 3 posto u noćenjima. Ovim brojkama 2023. se izjednačila s rekordnom 2019.

– Odlični rezultati posezone potvrđuju nam da je Hrvatska na tržištu sve više prepoznata kao cjelogodišnja destinacija te jasan pokazatelj da moramo nastaviti razvijati naš turizam u tom smjeru. Vlada je kroz strateški i zakonski okvir te osigurana financijska sredstva za novi investicijski ciklus stvorila sve preduvjete kako bi naš turizam i u budućnosti bio konkurentan, a na svim tržištima već su počele aktivnosti za pripremu nove turističke godine, istaknula je Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta.

Inače, gledano po županijama, tijekom prvih deset mjeseci najviše je dolazaka ostvareno u Istri, i to 4,9 milijuna dolazaka, odnosno 5 posto više u odnosu na lani, Splitsko-dalmatinskoj županiji, i to 3,8 milijuna dolazaka ili 11 posto više, na Kvarneru 3,1 milijuna dolazaka ili 5 posto više, Zadarskoj županiji 2 milijuna dolazaka ili 6 posto više, Dubrovačko-neretvanskoj gdje je ostvareno također 2 milijuna dolazaka, ali čak 18 posto više nego 2022., a slijede Šibensko-kninska s milijun dolazaka te Ličko-senjskoj županiji sa 752 tisuće dolazaka. U Zagrebu je u deset mjeseci ostvareno 1,1 milijun dolazaka što je 21 posto više nego lani, dok je na ostatku kontinenta ostvareno više od milijun dolazaka što je 15 posto više nego lani.

Aktivna promocija

Gledano prema destinacijama, najviše je dolazaka tijekom prvih deset mjeseci ostvareno u Dubrovniku, Zagrebu, Splitu, Rovinju, Poreču te Zadru, dok je, gledano prema tržištima, u prvih deset mjeseci najviše dolazaka ostvareno iz Njemačke odakle je stiglo 3,3 milijuna gostiju. Vrijedi istaknuti da su na drugom mjestu domaći gosti s oko 2,5 milijuna dolazaka. Na trećem mjestu su gosti iz Slovenije s 1,6 milijuna dolazaka, na četvrtom iz Austrije s 1,6 milijuna dolazaka te na petom iz Poljske s 1,1 milijun dolazaka.

Komentirajući ove podatke, Kristjan Staničić, direktor HTZ-a je kazao da dinamika i intenzitet turističkog prometa, koji se i dalje odvija u Hrvatskoj, najbolje pokazuju sve veću i bolju prepoznatljivosti Hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje turističke destinacije.

– U promotivnom smo smislu i dalje vrlo aktivni na brojnim inozemnim tržištima pa je tako u tijeku kampanja za promociju nautike, dok je nakon nje planirana provedba kampanje koja će za cilj imati poticanje novih rezervacija za iduću godinu. Podsjećam i na nastup i predstavljanje Hrvatske u sklopu WTM-a u Londonu, jednom od najvažnijih svjetskih turističkih sajmova gdje će se u sklopu štanda HTZ-a predstaviti 23 suizlagača, odnosno hrvatskih turističkih subjekata, zaključio je Staničić.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter