(Press)
Praznik automobilizma u Buzetu, međunarodna utrka 44.Buzetski dani 2025. okupili su 259 sudionika, među kojima 224 onih koji se bore za bodove neke od konkurencija, bilo završnog natjecanja FIA European Hill Climb Championship, automobilističko prvenstvo Starog kontinenta na brdskim stazama, FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone ili državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije. Rekordni je to broj sudionika buzetskih izdanja, kojima vrijedi pridodati i 35 promo vozača i predvozača. Stigli su iz 17 zemalja, te uz stazu Most-Peničići, dugu 5.001 metar, okupili, tijekom subotnja dva treninga, veliki broj ljubitelja brzina. Vozači su im to vratili izvrsnim vožnjama, najavama mogućih rekorda.
Najbolje vrijeme, tijekom drugog treninga ostvario je aktualni i apsolutni rekorder buzetske staze Talijan Christian Merli vozeći prototip Nova Proto NP01 2:11,063 minuta, prosjekom 137,365 km/sat. Gotovo svim vozačima drugi je trening bio brži, tako je za Merlijem Francuz Kevin Petit (Nova Proto NP01) zaostao 1,096 sekundi, a tek sekundu i sitno više Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01). Prvih sedam vozača spada u Kategoriju II formula i prototipova, dok su među prvih deset tek trojica Kategorije I (turistički automobili). Najbolji među njima, sedmo vrijeme ukupno, Švicarac Reto Meisel u Mercedesu Benz SLK 340 vremenom 2:27,557 minuta (prosjek 122,011 km/sat). Nepunu sekundu sporiji iza njega bio je Poljak Grzegorz Rozalski (Mitsubishi Lancer), a deseto vrijeme ukupno, treće Kategorije I polučio je Poljak Karol Krupa (Škoda Fabia CT).
Mađar Laszlo Szasz, dugogodišnji vozač AK Dubrovnik Racing) i više od desetljeća hrvatski prvak Kategorije II imao je najbolje vrijeme treninga hrvatskih vozača, deveto ulupno. Nastupa u Formuli Reynard F 3000, do je izvrsno vrijeme, 11.ukupno polučio najbolji hrvatski vozač Kategorije 1, višestruki državni prvak Domagoj Pereković (AMK Zanatlija) u Mitsubishi Lanceru Evo IX. Vozio je 2:30,843 minuta uz prosjek 119,353 km/sat. Drugi najbolji domaći vozač bio je europski prvak iz 2013.godine Goranin Tomislav Muhvić, član AKK Petar Klepac Gerovo u Mitsubishi Lanceru IX i 18.vremenom ukupno. Treće vrijeme hrvatske Kategorije I imao je, još uvijek aktualni prvak Europe, i već sigurni, drugu godinu za redom, pobjednik (prvak) FIA Grupe 4 22-godišnji Riječanin Matija Jurišić, matično član AK RI autosport, a u bodovnom sustavu Prvenstva Hrvatske član ekipe AK Župa dubrovačka. Vozio je Peugeot 308 1.6 TCR vremenom 2:38,308 minuta i prosjekom 113,725 km/sat. Imao je 26.vrijeme ukupno. Slijedili su u Kategoriji I Niko Pulić (AK Konavle, Lamborghini Huracan ST), te najbolji istarski automobilist, Buzećanin Viliam Prodan (AK Opatija Motorsport) u prestižnom Porscheu 911 GT3).
Treninzi su protekli u izvrsnom ozračju, uz više tehničkih kvarova automobilia, bez izlijetanja i težih posljedica, što su brzo otklanjali brojni članovi tima Auto kluba Buzet, organizatora utrke koju opslužuje više od 250 ljudi, sportskih sudaca, redara, tehničke i medicinske, vatrogasne i cestarske službe.
Nedjeljni program bodovnih utrka kreće od 8,30 sati, svečanost otvaranja uz visoke goste očekuje se u podne, a potom druga i odlučujuća vožnja čiji se rezultati pribrajaju prvoj za konačni poredak.