Klik umjesto papirologije

Funkcionalno, održivo i bez papira: istarski poduzetnik Dino o pripremi za fiskalizaciju 2.0

| Autor: Novi list native
(Promo)

(Promo)


Dino Softić iskusni je istarski poduzetnik već više od 16 godina kada je službeno počeo raditi u Optici Centar kao optometrist u obiteljskom poslu.

Iako tvrtka D&A postoji još od ranih devedesetih, u posljednjem je desetljeću preuzeo veći dio operativnog i organizacijskog dijela poslovanja, a kaže da mu vođenje administracije oduzima oko 30 posto vremena. 

Kao najveći izazov s kojima se susretao kada je riječ o izdavanju i arhiviranju računa, najmu prostora i vođenju knjigovodstva, izdvaja plaćanje prostora.

Kada je prvi put čuo za eRačun i digitalno poslovanje bez papira, brzo je shvatio koliko se vremena uštedi i koliko je manje grešaka u procesu te da – nema povratka na staro, dodavši da eRačun zapravo štiti i poduzetnika i klijenta jer je sve uredno, brzo i transparentno.

Obvezno izdavanje fiskaliziranih eRačuna jedna je od novina koja se mijena u svijetu poduzetništva kroz fiskalizaciju 2.0, ozbiljnu nadogradnju sustava koja će u 2026. godini promijeniti način poslovanja.

Uz obavezno uvođenje obveznog izdavanja fiskaliziranih eRačuna, integriranu e-arhivu te napredno online knjigovodstvo unutar sustava PDV-a, a velika pomoć poduzetnicima svakako će biti odabir pravog informacijskog posrednika poput Sveračuna, koji će olakšati tranziciju.

(Promo)(Promo)

Sve postaje jednostavnije i praktičnije

Naš sugovornik vjeruje da će prelazak na sustav eRačuna i fiskalizaciju 2.0 olakšati poslovanje poduzetnicima, pogotovo dugoročno.

“U početku će sigurno trebati malo vremena za prilagodbu, ali jednom kad se uhodate, poslovanje postaje jednostavnije, brže i sigurnije.

Fiskalizacija 2.0 ide u smjeru potpune digitalizacije i to je pozitivno”, kaže Softić.

Ideja o poslovanju “u jednom kliku”, bez registratora, bez arhiviranja i bez papira čini mu se funkcionalnom i održivom ako je sustav stabilan i jednostavan za korištenje. Dodaje da se kod njih već puno toga može riješiti jednim klikom, samo treba malo hrabrosti i volje za promjenu.

Iako još uvijek razmišlja o odabiru svog informacijskog posrednika, naglašava bitnost jednostavnosti korištenja digitalnih alata da bi se ostatak vremena posvetio klijentima i pregledima.

Kaže da bi stoga poslovanje znatno olakšala situacija da su svi računi, dokumenti i izvještaji dostupni digitalno, odmah i sigurno.

Kolegama i kolegicama poduzetnicima koji se još uvijek boje prelaska na digitalne sustave zbog navike rada na papiru, poručio bi da se – ne boje.

“Digitalizacija nije neprijatelj, nego alat koji vam omogućuje da lakše upravljate svojim poslovanjem.

Kada se jednom prebacite na digitalne sustave i način rada, sve postaje jednostavnije i praktičnije, nećete se poželjeti vratiti  na papir”, poručuje naš sugovornik.

Upitali smo ga i može li zamisli budućnost svog poslovanja za pet godina, kao potpuno digitalan prostor, bez papira i stresa, s više vremena za klijente nego za papirologiju.

(Promo)(Promo)

Smanjivanje papirologije

“Iako će ljudski kontakt u našem poslu uvijek biti nezamjenjiv, jer pregled vida i osobni pristup klijentu ne može zamijeniti tehnologija, ipak digitalizacija poslovanja svakako donosi veliku prednost”, odgovara Softić.

Zaključuje pritom da fiskalizacija 2.0 i digitalni sustavi općenito ubrzavaju procese, smanjuju papirologiju i ostavljaju više vremena za ono što je uistinu važno, a to je briga o vidu njihovih klijenata.

Poduzetnički leksikon

eRačun  elektronički račun, digitalna verzija klasičnog papirnatog računa.

Sadrži sve potrebne elemente kao i papirnati račun (podatci o prodavatelju i kupcu, stavke, iznosi, PDV, rok plaćanja itd.) te se izdaje i prima u strukturiranom elektroničkom obliku koji omogućuje njegovu automatsku elektroničku obradu.

Fiskalizacija 2.0 zakonski propisan postupak kojim se svaki izdani račun automatski prijavljuje Poreznoj upravi u stvarnom vremenu u cilju osiguranja potpune transparentnosti poslovanja.

Od 1. siječnja 2026. uvodi se obvezno izdavanje fiskaliziranih eRačuna uz integriranu e-arhivu te napredno online knjigovodstvo unutar sustava PDV-a. Od 1. rujna do 31. prosinca 2025. morate odabrati svog informacijskog posrednika i prijaviti ga Poreznoj upravi kao posrednika kojeg ste odabrali za suradnju.

Sveračun – servis Hrvatske pošte za razmjenu elektroničkih dokumenata i njihovo arhiviranje usklađen sa svim zakonskim odredbama kojima se propisuje razmjena eRačuna.

Namijenjen svim poreznim obveznicima upisanim u registar obveznika PDV-a, obveznicima poreza na dohodak od samostalne djelatnosti i obveznicima poreza na dobit koji nisu upisani u registar obveznika PDV-a i  jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave te javnim poduzećima koji su upisani u Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika.

(Promo)(Promo)

*Sadržaj nastao u suradnji s partnerom Hrvatska pošta. 

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter


Trenutno na cestama