MSUI, 26. Edukativna muzejska akcija, "Izvanredne vijesti"
Muzej suvremene umjetnosti Istre i ove se godine uključio u 26. Edukativnu muzejsku akciju koja je trajala od kraja travnja do kraja lipnja u organizaciji Hrvatskog muzejskog društva na temu "Izvanredno", oblikovanu kao raščlanjenu riječ Iz/Van/Red/No! Pedagoški odjel MSUI koristeći različite aspekte i verzije pojma i stanja izvanredno, osmislio je dvije teme "NO! Plakat" i "IZVANREDNE VIJESTI".
Druge teme
Tema "NO! Plakat" predstavljena je na Međunarodni dan muzeja, 18. svibnja, a sada su u znaku završnice manifestacije predstavili rezultate druge teme.
U prostorima MSUI-ja, krajem svibnja, u suradnji s Markom Račanom iz Artimija snimljeno je jedanaest video-uradaka u trajanju od jedne minute. Sudjelovalo je trinaest učenika i učenica Osnovne škole Veli Vrh iz Pule od 5. do 8. razreda pod mentorstvom profesorice likovne kulture Roberte Weissman Nagy. Učenici su sami osmislili tekst i sadržaj izmišljenih, a njima pozitivnih vijesti, poput toga da je na Marsu otkriven portal koji vodi na drugi planet ili da se pojavio virus koji uništava ljudsku glupost.
Sudjelovali su Marta Assad De Marco, Marina Bašić, Korina Benčić, Anja Grnović, Nicole Jugovac, Ema Korotaj, Mia Makovac, Doria Matošević, Aurora Nađ, Dora Pongrac, Anđela Rajković, Rina Reiner i Matteo Travalja.
"Izvanredne su vijesti u pravilu televizijske vijesti koje zvukom, slikom i porukom prenose gledateljima neki novi, prijelomni trenutak koji se dogodio neočekivano (ili očekivano), u smislu nečije smrti, elementarne nepogode, terorističkog napada ili neke slične dramatične situacije. U pravilu su to negativne vijesti koje se pripreme i pojave u neuobičajenom terminu, a često prekinu i drugu emisiju ili program u emitiranju. Sa sobom nose dramatičnost, već samim prekidom uobičajena programa, a potom i svojom najavnom špicom, dramatičnim zvukom, ozbiljnošću spikera odnosno voditelja koji se potom pojavljuje itd. Mediji već neko vrijeme, radi gledanosti ili mode suvremenog izvještavanja plasiraju puno takvih ili sličnih vijesti. I zapravo su televizija, ali i internet i u manjoj mjeri radio, postali "vjesnici loših vijesti". Ono što ne ide pod nazivom 'izvanredne' vijesti, ide u poruke regularnih vijesti, sa naglaskom na loše događaje... ekonomske, epidemijske, političke, socijalne, vremenske... Čak i prognoze vremena, koje su nekad bile informativne, sada zazivaju 'dolazeću katastrofu na horizontu'.
Ciljano i sustavno
Pitanje je, jesu li zaista okolnosti postale takve da se događaju samo loše stvari, a samim time i o njima izvještava, ili je medijski prostor sustavno 'zagađen'? Takve vijesti neminovno utječu na sve nas, psihološki, sustavno i ciljano. A što ako bi situacija bila drugačija?", pita se muzejska pedagoginja Iva Gašparić koja je program osmislila.
Sadržaj se može pogledati na facebook i insagram stranicama MSUI-ja. Projekt je realiziran uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.