ZAGREB

Virtualna izložba Grafička antologija Tomislava Krizmana

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Kabinet grafike Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (HAZU) objavljuje u godini obilježavanja 140. godina rođenja Tomislava Krizmana (1882.-1955.) virtualnu izložbu umjetnikovih grafičkih ostvarenja koja se desetljećima čuvaju u njegovu fundusu, priopćio je HAZU.

Autorica izložbe je muzejska savjetnica Ružica Pepelko, a izložba se može pogledati na adresi https://krizman.kabinet-grafike.hazu.hr/

Izložbom antologijskih radova Tomislava Krizmana Akademija se prisjeća umjetnikova nastojanja da se grafička umjetnost uzdigne na razinu samostalne discipline unutar korpusa hrvatske moderne umjetnosti.

Nastavljajući Crnčićevim stopama, Tomislav Krizman uspostavio je visoke standarde hrvatske grafike te pridonio vrednovanju i popularizaciji grafičkoga medija. Osnove iz slikarstva i grafike, usvojene kod Auera, Csikosa-Sesije i Crnčića za školovanja u Zagrebu, Krizman je usavršavao u Beču kod baruna Myerbacha i Williama Ungera. Desetogodišnje zadržavanje u Beču (1902.–1911.) bilo je najplodonosnije razdoblje Krizmanova umjetničkog razvoja, formirano u krugovima bečke avangardne umjetničke elite, uz sudjelovanje na izložbama u Hagenbundu, Jungbundu, Künstlerhausu i Secesiji, stoji u priopćenju.

Na izložbi su istaknuti Krizmanovi antologijski radovi s početka 20. stoljeća na kojima se vidi umjetnikovo majstorsko poznavanje grafičkih tehnika (bakropisi, drvorezi, litografije i plakati: Portret Marye Delvard, Autoportret, Jesen, Kain i Abel, Procesija, Udarac sudbine, Illustration d'une chancon…) te stilska i morfološka određenost unutar secesijske struje hrvatske moderne.

Izložbom je naglašena velika uloga akademika Tomislava Krizmana u hrvatskoj umjetnosti kroz bogato grafičko naslijeđe koje je umjetnik ostavio. Krizman, kao Crnčićev učenik i profesor grafike na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti (gdje je odgojio generacije grafičara), završio je započeti proces stvaranja temelja hrvatskoga grafičkog izraza, postavši promicatelj grafičkog medija i učinivši medij grafike ravnopravnim ostalim granama umjetnosti.

"Izborom i prezentacijom antologijskih djela umjetnikove ostavštine iz fundusa Kabineta grafike ponovno je istaknuta Krizmanova najveća ljubav – grafika – kao medij u kojem su najjače došli do izražaja njegov artistički talent, modernistički izraz i stvaralačka energija", ističe HAZU.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter