(Hina/EPA)
Subversive Film Festival nastavlja program u petak filmovima koji se bave temama ljubavi, ali i radničke klase, počevši od "Psa koji nije prestajao lajati" argentinske redateljice Ane Katz.
Kako je najavljeno, riječ je o gorko-slatkoj, egzistencijalističkoj komediji o tihoj pobuni i potrazi za ljubavlju u svijetu na rubu apokalipse. Sebastian je pomalo besciljan muškarac u ranim tridesetima koji je posvećen svojoj odanoj kujici Riti i koji, iako je po struci grafički dizajner, radi na nizu privremenih, prekarnih poslova.
"Ovaj neočekivano političan film osvojio je Nagradu VPRO Big Screen na Međunarodnom filmskom festivalu u Rotterdamu gdje je imao svjetsku premijeru", napominje se u najavi.
Nakon toga, u 19,30 sati u kinu Tuškanac slijedi arhivski dokumentarac "Povratak u Reims" Jean-Gabriela Périota o francuskoj radničkoj klasi od 50-ih do danas, kojemu je inspiracija bila istoimeni roman Didiera Eribona, a naratorica je bila slavna glumica Adèle Haenel.
U svom autobiografskom eseju sociolog i filozof Didier Eribon ogolio je društvene nejednakosti i nasilnost eksploatacije vrativši se sjećanjem u svakodnevicu vlastite radničke obitelji kako bi dešifrirao opću političku evoluciju radništva.
"Fascinantno književno djelo memorijske refleksije u Périotu susreće virtuoznog filmaša koji poput metalurga rudari po arhivskoj građi raznolikih izvora (televizijske vijesti, dokumentarci, fikcija) i daje joj na relevantnosti", ističe se.
U 21,15 sati na istom mjestu prikazat će se jedan od miljenika publike na ovogodišnjem Berlinalu "Kutija uspomena" autorskog dua Joane Hadjithomas i Khalila Joreigea koji pomoću negativa, polaroida, Super osmice i latentnih slika iz Libanona tijekom 80-ih grade priču o majci i kćeri Maiji i Alex.
"Otvorivši Pandorinu kutiju punu majčinih tinejdžerskih uspomena Alex se upušta u nesvakidašnju avanturu tijekom koje se suočava s traumatičnom prošlošću svoje obitelji u dijaspori. Različite generacije, razdoblja i tehnologije ukrštaju svoje puteve, a u pozadini izvire sav užas Libanonskog građanskog rata tijekom kojeg je živote izgubilo 120 tisuća ljudi", dodaje se.
U Dokukinu KIC od 19 sati kreće popratni filmski program, Film XX posvećen ženskim filmskim narativima, a koji predstavlja legendarnu njemačku vizualnu umjetnicu i sineasticu Ulrike Ottinger, poznatu po osebujnim komadima koji isprepliću etnografiju, povijest i fantaziju.
Prikazat će se njezin dokumentarni film #Pariški kaligrami# (2020), koji se opisuje kao filmska poema o Parizu tijekom 60-ih i autobiografsko putovanje u umjetničinu mladost.
U tom će se kinu nastaviti i filmsko-diskurzivni program "Hommage: Amos Vogel", s tri kratkometražna i jednim dugometražni film koje su režirale redateljice a uvršteni su u Vogelov kultni vodič Film kao subverzivna umjetnost iz 1974. ili bi bili da su tada snimljeni.
Tu su "Kirsa Nicholina" (1969.) Gunvor Nelson o čudu rođenja djeteta, "Hrvatska djevica" (2004.) Sunčice Ane Veldić koji na podjednako iskren i izravan način progovara o ženskoj seksualnosti, te "Vesela klasa" (1969.) Bojane Marijan Makavejev koja se sastoji od satiričkih pjesama novosadskih radnika o prehrani i seksu, vanjskoj politici i vjeri u budućnost.
Filmski maraton zaključit će cinéma vérité studija redateljice Shirley Clarke, "Jasonov portret" (1967.), o seksualnom radniku, Afroamerikancu Jasonu koji daje fascinantnu ispovijed, “sve do posljednjih tangi”, najavljuju sa Subversivea.