Silvana Konjevoda, inače dobitnica prve nagrade s prošlogodišnjeg likovnog natječaja IstrArt u Bujama, ovom prilikom predstavila novijim radovima objedinjenim pod nazivom "Papiri: iz ciklusa memorije". U predstavljenom izboru radova vidljiv je šarolik niz plošnih elemenata kojima umjetnica stvara kompozicije
Uz prvu nagradu s prošlogodišnjeg likovnog natječaja IstrArt u Bujama, riječka likovna umjetnica Silvana Konjevoda dobila je i organizaciju samostalne izložbe u Gradskoj galeriji Orsola. Posjetiteljima se Silvana Konjevoda ovom prilikom predstavila novijim radovima objedinjenim pod nazivom "Papiri: iz ciklusa memorije", a na otvaranju izložbe u ime domaćina umjetnicu i posjetitelje pozdravili su Tanja Šuflaj u ime Pučkog otvorenog učilišta, organizatora likovne manifestacije IstrArt, te voditelj programa galerije Slađan Dragojević. Izložene radove posjetiteljima je približio Eugen Borkovsky napominjući da Konjevoda s prezentiranim radovima djelomično nastavlja dosadašnje cikluse.
Neuobičajena sredstva
Kao i u prethodnim ciklusima, autorica koristi neuobičajena sredstva i načine progovaranja. U ovom slučaju, možda radikalnije, uvodi neke novine koristeći svoj, stilski prepoznatljiv likovni rukopis. Izložene radove karakterizira kolažiranje, slojevitost.
U predstavljenom izboru radova vidljiv je šarolik niz plošnih elemenata kojima umjetnica stvara kompozicije. Ponekad se radi o naslagama polutransparentnih papira koji su prepušteni djelovanju vode i na njima su vidljivi zapisi, gestualni potezi ili neke mrlje. U pozadini su najčešće zamrljani tonovi podloge. Na podlozi se lako otkrivaju crtački ili slikarske intervencije, od poteza olovkom do poteza pastelama, nižu se raznoliki zapisi, od interpunkcijskih znakova do industrijskih sprava, stepeništa, pruge ili prikaza biljaka... Na nekim se radovima primjećuju stranice novinskih članaka, pravni spisi, obrasci računa, notni materijal, topografske karte...
- Čini se da umjetnica ne želi ponuditi neko konkretno značenje uslojenim znakovima. No, likovni, crtački ili slikarski te tiskarski, slovni ili notni segmenti nose socijalne konotacije. Uvođenje tiskanih stranica u radove nosi konceptualni, akcionistički odziv. Posebno u suvremenosti, kad znamo da se medijske obavijesti plasiraju orkestrirano, ciljano, kako bi prikrile čak i nelegalne, a svakako nepopularne postupke vladajućih klika. Umjetnica možda to ne radi ciljano, već instinktivno propituje ponudu tiskanih informacija. Radove možemo doživjeti i kao upozorenje. Umjetnica izborom slojeva želi iskazati upit, protest prema položaju, situacijama ljudi među kojima postoje barijere, kategorije, kaste. Svjedočimo neugodnoj raznolikosti življenja u kojem se socijalni slojevi, razredi, klase nikada ne sreću ili ne dodiruju, kazao je Borkovsky.
Silvana Konjevoda kao da slikom želi pobijediti objavljenu, sumnjivu ili šturu informaciju. Njen aktivizam ponuđen je upitima i svojevrsnom provokacijom promatraču. Umjetnica nudi vizualizacije, a traži angažman promatranja na rubu odgonetanja.
Oblici i znakovi
Ponuda je bogata oblicima i znakovima, izvedenim kombinacijom kolaža, crteža i slikarskih postupaka. Ona želi da promatrač otkriva inicijacije koje njeni radovi nude, rekao je Borkovsky predstavljajući umjetnicu i njene izložene radove.
Silvana Konjevoda je diplomirala na Pedagoškom fakultetu u Rijeci, na odsjeku Grafika s pismom i primijenjena grafika (prof. Josip Butković). Izlagala je na brojnim skupnim izložbama i priredila više samostalnih (Grižane, Grožnjan, Karlovac, Kastav, Krasica, Lovran, Punat, Rijeka, Rovinj, Split, Gelsenkirhen, Skoplje, Piran, Sečovlje, Beograd itd). Dobitnica je brojnih priznanja i nagrada za umjetnički, autorski i pedagoški rad. Bavi se slikarstvom i pedagoškim radom. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka. Živi i radi u Rijeci. (Napisao i snimio Luka JELAVIĆ)