FLIP-BOOK KNJIŽICA

SARA PEROVIĆ Pulska umjetnica s berlinskom adresom objavila knjigu fotografija "NOGE MOGA OCA"

| Autor: Zoran ANGELESKI
"A sada otac moje kćeri ima lijepe noge"/Sara Perović

"A sada otac moje kćeri ima lijepe noge"/Sara Perović


Moj djed Branko Perović je 1984. godine izdao knjigu pod nazivom "Igrajmo tenis", priručnik za ljevake u kojoj su se nalazile fotografije moga oca u različitim teniskim pozicijama. To i rečenica moje majke ("Zaljubila sam se u tvog oca zbog njegovih lijepih nogu") bili su inicijatori projekta, pojašnjava autorica, čiju je knjigu objavila njujorška izdavačka kuća J&L books

Majka pulske fotografkinje i arhitektice s berlinskom adresom Sare Perović jednom je prilikom rekla svojoj kćerki: "Zaljubila sam se u tvog oca zbog njegovih lijepih nogu". S tim početnim poticajom, Sara Perović (Pula, 1984.) stvorila je nježnu, šaljivu studiju nogu svoga dečka, kao postolje za očeve slike, prikazujući ih u boji na raznim pozadinama - na brodu, u zatvorenom prostoru, stojeći na krevetu ili na teniskom terenu - odvojene od ostatka tijela. Njenu 'flip-book' knjižicu fotografija "My Father's legs" ('Noge moga oca'), čijim se brzim okretanjem stotinjak stranica stvara iluzija pokreta, objavila je njujorška izdavačka kuća J&L books.

Kratka serija fotografija

Pasionirana ljubav njenog oca prema tenisu te njegova opsesija postala je njenom, a kratka serija fotografija njegovih cjelovitih figura dok udara backhand, zaokružena je duhovitom porukom fotografkinje: "A sada otac moje kćeri ima lijepe noge".

- Ipak je sve počelo u Puli, veli Sara i nastavlja: "Moj djed Branko Perović je 1984. godine izdao knjigu pod nazivom "Igrajmo tenis", teniski priručnik za ljevake u kojoj su se nalazile fotografije moga oca u različitim teniskim pozicijama. To i rečenica moje majke bili su inicijatori projekta. Na kraju, knjiga je puno više od same kolekcije muških nogu: priča je to o životnom ciklusu, o feminizmu i moći, i Freudu".

Spoj koncepta i emocija

Ovaj posljednji Sarin projekt 'Noge moga oca' spoj je koncepta i emocija, koji proteže granice između konceptualne umjetnosti i umjetnosti kao terapije. Generalno, fotografsku kreaciju Sare Perović pokreće autoričino zanimanje za percepciju prostora, apstrakciju, ponavljanje i osjećaj sebe. Usredotočuje se na teksture ("Palmeral", 2017.), prikazuje nevidljivo ("Bura", 2015.) i prikazuje eterične fotografije krhkosti prirode ("Bila sam tamo", 2015.).

Uz nekoliko samostalnih i grupnih izložbi, Sara Perović osnovala je i kurirala fanzin aTree, promovirajući mlade fotografe, (dostupan i u MoMa Library, New York, 2011). Sara Perović trenutno radi kao fotografkinja i arhitektica u Berlinu. Diplomirala je na arhitektonskom fakultetu u Trstu, gdje je svojedobno radila kao tutor na radionici projektiranja.

Sara Perović članica je Pulske grupe, neformalne skupine arhitekata koja je 2012. predstavljala Hrvatsku na Venecijanskom bijenaleu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter








Trenutno na cestama