(Hina/EPA)
"Dismantling Structures", izložba Željka Kipkea na kojoj se taj multimedijalni umjetnik predstavlja sa sedam slika na platnu, kratkim eksperimentalnim filmom i jednom fotomontažom, otvara se u četvrtak, 7. studenog u zagrebačkoj galeriji Kranjčar.
Po riječima kustosa izložbe Vanje Babića, umjetnik tom multimedijalnom izložbom iskazuje svoje najnovije referiranje na institucije, odnosno njihovu arhitekturu.
Naime, Kipke je uprizorio institucije i zgrade širokog raspona djelatnosti, od područja politike (Hrvatski sabor i nekadašnji CK SKH – popularna Kockica), pravosuđa (Državno odvjetništvo), medija (Novinarski dom i nekadašnji Vjesnik) do gospodarstva (Agrokor) i kulture (Muzej suvremene umjetnosti), na način da su jedva raspoznatljive.
"Smještene na neutralnu sivu pozadinu, one su demontirane, štoviše doslovno zgužvane. Zbog toga kao da tvore vlastite mandorle, ili preciznije antimandorle, s obzirom da u srednjovjekovnom slikarstvu takav način prikazivanja označava pozitivno izdvajanje, a Kipkeovo mišljenje u ovom je slučaju, dakako, posve suprotno", ustvrdio je Babić u predgovoru izložbe.
Posebno izdvaja autorovu referenciju na slikarstvo kubizma, ali uz ključnu razliku u tome što su kubisti razlomljene strukture realizirali problematizirajući formu, dok Kipke to čini zbog svoga odnosa prema sadržaju.
"On, kako sam kaže, nastoji naglasiti taktilnost te stoga poseže za slikarstvom kao izrazito manualnom umjetnošću. Štoviše, čin gužvanja zgrada, izveden posredovanjem njihovih fotografija, eksplicitno će naglasiti i u filmu – ovdje kao osmu instituciju/zgradu dodaje i nacionalnu obavještajnu agenciju – ostvarujući, koliko god to možda kontradiktorno zvučalo, ugođaj dramatične monotonije", dodao je.
Izložba je otvorena do 7. prosinca.