Helena Puhara u predgovoru teksta koji prati izložbu, ističe da u ovom ciklusu fotografija autorica donosi fotografije svoje muze i životne partnerice kroz neposredno gledane, osobne i intimne situacije
Ana Opalić na pulskoj izložbi (Snimio Danilo Memedović)
U pulskoj Galeriji Makina preksinoć je u sklopu cjelogodišnje manifestacije "Proces 2022" koje organizira udruga Proces otvorena izložba fotografija "Martina (Dnevnički zapis 2009. - 2022.)" autorice Ane Opalić.
Helena Puhara u predgovoru teksta koji prati izložbu, ističe da u ovom ciklusu fotografija autorica donosi fotografije svoje muze i životne partnerice kroz neposredno gledane, osobne i intimne situacije.
- Kada smo se Martina i ja upoznale, ja sam već bila fotografkinja i bavila sam se ozbiljno time tako da nije bilo nikakvo iznenađenje. To je kao da hodate sa spisateljicom, naravno da će ona prije ili poslije nešto napisati o vašem životu, tako da Martini nije bilo iznenađenje što je fotografiram i znala je da će to kad-tad biti negdje izloženo, kazala je Ana Opalić koja na ovi izložbu gleda kao na njihov zajednički projekt jer Martinu nije nikada fotografirala bez njenog pristanka, kada nije bila raspoložena.
Fotografije predstavljene na izložbi "Martina (Dnevnički zapis 2009. - 2022.)" tek su jedan mali izbor iz stotina fotografija koje je Ana Opalić snimila, a postoje i polaroid fotografije na kojima je Martina fotografirala Anu.
U planu mi je da kada budem radila neku opsežniju izložbu izložiti Martinine fotografije, te male polaroide jer su jako zanimljivi, kazala je Ana Opalić.
Ističući da je ovo zajednički projekt, Ana Opalić kaže da ona i Martina, sve zajedno rade pa tako imaju i bend U pol' 9 kod Sabe.
"Volimo provoditi vrijeme zajedno i raditi nešto kreativno", kaže Ana Opalić.
Martina je Anina partnerica, ali Anina muza, kako stoji u predgovoru.
Ana Opalić je i autorica dokumentarnog filma "Lijek" o njenoj mami koja se liječila od raka u čemu joj je Martina bila velika pomoć na snimanju iako se ne pojavljuje u filmu i kroz najteže faze mamine bolesti bila je uz Anu.
- Uvijek smo tu jedna za drugu i ako ona nešto radi ili ja nešto radim, uvijek smo nekako zajedno, kaže Ana Opalić.
- Fotografkinje su fotografirale ljude iz svoje obitelji i bliske osobe. Važno mi je da je to lezbijski odnos i da obje izlazimo s tim u javnost bez ikakvog cenzuriranja, objašnjava Ana Opalić.
Reakcije na izložbu su do sada uvijek bile odlične, objašnjava Ana Opalić, i podsjeća da je izložba bila već postavljena u Galeriji Spot u Zagrebu, u Galeriji Art radionice Lazareti u Dubrovniku, u Muzeju suvremene umjetnosti u Podgorici i u Splitu.
- To su uvijek centri za suvremenu umjetnost i publika je educirana. Predrasuda nije bilo. Biram gdje ću izlagati tako da su reakcije uvijek bile stvarno pozitivne i emotivne i ljudi su jako dobro reagirali, kaže Opalić.
Izložba se u pulskoj Makini može razgledati do 25. listopada.