(Neven LAZAREVIĆ)
Trbuljak nije umjetnik koji poseže za klasičnim umjetničkim disciplinama, kao što i nije podložan uvriježenim umjetničkim, pa ni društvenim konvencijama, jer kod njega je ideja ono što oblikuje i definira konačnu provedbu i izvedbu umjetničkog rada
Izložba Gorana Trbuljaka "Slikarstvo (45 godina ne slikanja)" otvorena je u Muzeju suvremene umjetnosti Istre.
Izložba je organizirana u suradnji s Pulskim filmskim festivalom i realizirana uz podršku Upravnog odjela za kulturu Istarske županije, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Grada Pule. Autor nažalost nije mogao prisustvovati otvorenju, no najavljeno je da će doći tijekom trajanja izložbe, a izložba je popraćena i projekcijama autorovih filmova.
Pojedinac i umjetnost
- Permanentno propitivanje muzejsko-galerijskog sustava, uloga i pozicija umjetnika i umjetnosti u kontekstu i percepciji suvremenog društva, odnos pojedinca prema umjetnosti, uloga kolekcionara i tržišta te razmišljanje o nastanku i poslanju umjetničkog djela primarni su interesi Trbuljakovog vizualnog izričaja. Trbuljak nije umjetnik koji poseže za klasičnim umjetničkim disciplinama, kao što i nije podložan uvriježenim umjetničkim, pa ni društvenim konvencijama, jer kod njega je ideja ono što oblikuje i definira konačnu provedbu i izvedbu umjetničkog rada, kazao je kustos izložbe, povjesničar umjetnosti Mladen Lučić.
Lučić navodi da su autorovi radovi bliski analitičkim i primarnim postupcima, jer Trbuljak boju trlja u staklo, ulijeva je kroz rupe kutija i kovčega na platno koje se u njima nalazi, slika sa stražnje strane ili pomiče štafelaj koji preuzima ulogu slikareve ruke, odnosno slikarske geste. Iako je jasno da se radi o složenom i slojevitom propitivanju i istraživanju slikarskog métiera, dodatnu auru tim slikama-objektima priskrbljuje autorova urođena duhovitost, samokritičnost i autosarkazam.
Impresivan životopis
Goran Trbuljak rođen je 1948. u Varaždinu. Završio je školu primijenjenih umjetnosti, odjel fotografije u Zagrebu, nakon čega upisuje Akademiju likovnih umjetnosti gdje je diplomirao na Grafičkom odsjeku 1972. godine u klasi prof. Marijana Detonija. Od 1973. do 1974. studirao je slikarstvo na École des Beaux-arts u Parizu. Upisuje Odsjek snimanja na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu gdje je diplomirao 1980. godine na Odsjeku snimanja, a u istoj ustanovi profesor je od 1988. do umirovljenja 2018. godine.
Likovno je djelovanje započeo krajem 1960-ih godina u doba konceptualne umjetnosti i od tada preispituje vlastito umjetničko ponašanje i odnos umjetnik–društvo. Jedan je od najistaknutijih hrvatskih filmskih snimatelja. Njegov istančan osjećaj za kompoziciju kadra i sklonost vizualnoj stilizaciji razvidni su u brojnim filmovima koje je snimio. Izlagao je na dvjestotinjak skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu, a njegovi se radovi nalaze u mnogim muzejskim i privatnim kolekcijama. Živi i radi u Zagrebu.