(Snimila Nina Orlović Radić)
Samostalna izložba fotografija Marine Benković "Homecoming", otvorena u Centru vizualnih umjetnosti Batana, privukla je veliki broj posjetitelja. Labinjanka, danas sa stalnom adresom u Zagrebu, već duže vrijeme privlači pažnju. Uz sudjelovanje na izložbama njeni se radovi sve češće uočavaju u renomiranim regionalnim online publikacijama. Putopisne priče i fotografije s otoka Socotre objavljene su nedavno na Vogue Adria Portalu, dok je Journal.hr ove godine predstavio njezin vizualni i tekstualni dojam s putovanja kroz Saudijsku Arabiju...
- U dosadašnjem radu, fotografkinja Marina Benković njegovala je minimalistički stil prikazivanja bezvremenih krajolika čistih linija koje izgledaju poput filmskih isječaka ili setova za grandiozne scene kje se tek trebaju dogoditi. Ono što njene fotografije čini uzbudljivijima jest potencijal onoga što bi se na njima moglo odigrati, zapisala je u predgovoru kataloga Bruna Kocijan dodajući i kako je boravkom na festivalu Burning Man u pustinji Black Rock (Nevada, SAD), autorica napravila puni krug u svom fotografskom izražavanju - ogoljeni pejzaži sada su postali kulisa za spomenute dojmljive, oniričke scene čiji se puni potencijal teško mogao zamisliti...
(Snimila Nina Orlović Radić)
O autoričnim radu na otvorenju izložbe, govorio je i poznati pulski fotograf Đani Celija. Kao i većina posjetitelja, koja je uživala u fotografijama (i dvjema printanim na svilenoj podlozi) i Celija je na prvi pogled »vidio« post apokaliptične scene iz kultnog serijala Mad Max.
- Pustinja, sunce i postapokaliptične scene filma "Mad Max 3" Georgea Millera. No, nije baš tako. Radi se o fotografijama koje je Marina Benković snimila na festivalu koji je vrh svjetske elektronske scene, Burning Man u pustinju Black Rock u Nevadi. Mješavina muzike, ali i drugih umjetnosti, od skulpture, slikarstva pa sve do mode, načina odijevanja, originalnih načina transporta čine ga apsolutno jedinstvenim, rekao je Đani Celija, dodajući i kako Benković fotografirajući festival nije upala u zamku banalnosti i hiper škljocanja fotografija kojima su prepuni Instagram profili posjetitelja samog festivala.
- U mnoštvu fotografija snimljenih u godinama postojanja samog festivaka Marina je s ovom serijom ostvarila rijetko viđene kadrove, čak i kod drugih profesionalnih fotografa koji pristupaju događaju kao event fotografi a ne »storytelleri«, a Marina je upravo to, priča priču iz svog kuta, objasnio je Celija.
Izložbu pod nazivom »Homecoming«, u društvu autorice otvorili su Mladen Boljkovac, direktor CVU-a Batana i pulski fotograf Đani Celija. Valja dodati, i da je galerijski prostor, i ovog puta (a to je u posljednje vrijeme postala učestala pojava) bio pretijesan da primi sve zainteresirane posjetitelje. Dodajmo stoga kako se izložba Marine Benković »Homecoming« u CVU-u Batana može razgledati sve do 11. rujna.