(Snimio Sergej Drechsler)
Na gradilištu projekta dogradnje čvora Matulji, gdje će se Istarski ipsilon kojim upravlja Bina Istra u punom profilu spojiti s mrežom autocesta pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, u utorak je u posao vrijedan 17,7 milijuna eura uveden izvođač GP Krk.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković rekao je da je riječ o jako važnom projektu, jer se odvija na području Matulja, na ulazu u Opatiju i predstavlja spoj Istarskog ipsilona, koji je u završnoj fazi, s ostatkom autocestovne infrastrukture u Hrvatskoj, odnosno riječkom obilaznicom i nastavkom na autocestu A7.
Realizacijom ovog projekta prsten oko Rijeke, od Istre prema Rijeci, neće imati nikakvih zapreka i zaustavljanja, rekao je ministar i nastavio da je na tom području promet bio dosta opterećen, pogotovo tijekom ljeta te će izgradnjom novog čvora ulaz u Opatiju i Matulje biti riješen na odgovarajući način.
Radovi bi trebali biti gotovi u početku 2027. godine, a tada bi trebao u cijelosti biti završen i Istarski ipsilon do čvora Matulji, dionica koja je u izgradnji, istaknuo je.
Nositelj projekta dogradnje čvora Matulji su Hrvatske autoceste (HAC).
Direktor HAC-a Boris Huzjan objasnio je da će dogradnja čvora Matulji obuhvatiti dogradnju sjevernog kolnika čvorišta Matulji - Opatija, izgradnju sjevernog vijadukta Živice, duljine oko 200 metara, te dviju novih rampi.
Obuhvatit će i rekonstrukciju postojećeg vijadukta Živice s izvedbom jedne rampe i rekonstrukcijom još jedne rampe, kojom se A8 spaja sa rotorom na DC 8.
U sklopu radova predviđeno je i uklanjanje i izgradnja novog putnog prijelaza preko punog profila autoceste, uz organizaciju privremenih regulacija lokalnog prometa tijekom izgradnje.