kako ostvariti pravo na liječenje?

Nezadovoljni ste svojim doktorom opće medicine? Imate pritužbe na novi sustav naručivanja? Evo što možete učiniti

| Autor: Glas Istre
Ilustracija (Pexels)

Ilustracija (Pexels)


Sve više građana žali se na praksu mnogih liječnika opće prakse koji su uveli naručivanje. Znači, sve manje liječnika opće prakse ima naviku da pacijenti mogu doći u ordinaciju, nego je potrebno prethodno se naručiti telefonski ili mailom. I u mnogim slučajevima liječnik pacijenta naruči tek dan ili dva kasnije, prenosi dnevnik.hr. 

Njihova čitateljica navodi da liječnici nisu frizeri da se moraju naručiti nekoliko dana ranije. Jasno joj je da imaju gužvu, ali nitko ne ide i ne traži pomoć liječnika, ako mu nije potrebna ili se ne osjeća dobro. Pogotovo kada je riječ o djeci.

"Stalno nam govore da ne idemo na hitnu, osim u slučaju nužde. Ali što napraviti ako mi nije dobro, a liječnik opće prakse ne želi me primiti isti dan, nego me naruči dan kasnije? Nikako mi to nije jasno", rekao je još jedan čitatelj za dnevnik.hr.

Iz HZZO-a su u vezi ovakvih slučajeva poručili:  

"U skladu s Odlukom o osnovama za sklapanje ugovora o provođenju zdravstvene zaštite iz obveznog zdravstvenog osiguranja, liječnicima je omogućena dodatna usluga naručivanja na pregled. U nadležnosti izabranog doktora je organizacija rada ordinacije, uključujući i odluku o naručivanju na pregled u ordinaciji na bilo koji način - telefonski ili e-mailom".

Naglašavaju da izabrani doktor obavlja trijažu i utvrđuje hitnoću, a procijeni li da se radi o akutnom stanju, to je bez odgode i bez naručivanja u obvezi zbrinuti.

"Ako pacijent smatra da su uskraćena prava iz zdravstvenog osiguranja, može poslati konkretni prigovor u kojem će dostaviti osobne podatke i podatke o liječniku", kažu iz HZZO-a. 

Prigovor može poslati na mail područne službe Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) prema mjestu prebivališta. Mailovi se nalaze ovdje.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter