(Foto Hrvatske ceste)
Državna cesta D403 otvorena je za promet ove srijede, povezujući riječku obilaznicu sa Zvonimirovom ulicom, kod zgrade Novog lista i s Baračevom, čime bi trebala značajno rasteretiti gradske ulice u zapadnom dijelu grada, no odmah po puštanju u promet brojni su korisnici uočili značajan problem na čvoru Škurinje, gdje se cesta spaja s obilaznicom.
Na djelomično rekonstruiranom čvoru, na kojemu je izgrađeno novo kružno raskrižje, naime, vozila koja dolaze iz smjera Zagreba, odnosno Krčkog mosta ne mogu legalno skrenuti prema D403 i Zvonimirovoj, odnosno Baračevoj, a jednako tako, vozila koja cestom D403 dolaze na čvor Škurinje ne mogu skrenuti prema zapadu, u smjeru graničnog prijelaza Rupa, odnosno prema Puli.
Prema postojećoj prometnoj signalizaciji, vozila iz smjera Zagreba koja se isključuju na čvoru Škurinje i namjeravaju se po D403 spustiti prema Zvonimirovoj ili Baračevoj, to mogu učiniti jedino na način da na semaforu unutar čvora skrenu desno, budući da je, prema postojećoj prometnoj signalizaciji, iz obje trake koje dolaze na semafor obavezno desno skretanje, prema Osječkoj ulici, gdje bi pak trebali skrenuti lijevo pa na kružnom raskrižju, nekoliko stotina metara dalje, napraviti puni krug, izaći na Osječku u smjeru centra grada te iz nje desno skrenuti na čvor Škurinje, gdje se iz tog smjera mogu uključiti na D403.
Ako zvuči komplicirano – i jest, posebno jer na škurinjskom kružnom toku u Osječkoj ulici trenutno traju radovi zbog kojih je jedan trak kružnog toka zatvoren, a svakodnevno se na tom dijelu stvaraju velike gužve i zastoji i bez vozila koja zapravo uopće ne idu prema Škurinjama i Drenovi, nego žele skrenuti na D403.
Taj bi problem, zajedno s nemogućnošću skretanja prema Puli, dugoročno trebao biti riješen izgradnjom dvaju novih kružnih raskrižja – jednog unutar čvora Škurinje, na mjestu sadašnjeg raskrižja sa semaforima, te drugog na spoju čvora Škurinje s Osječkom ulicom.
Kako je riječ o projektu za koji još nije niti raspisan postupak javne nabave za izgradnju, Hrvatskim cestama (HC) uputili smo upit o mogućem privremenom prometnom rješenju kojim bi se omogućilo skretanje prema D403 iz smjera Zagreba, kao i s te prometnice prema Puli.
Iz HC-a odgovaraju kako je u pripremi takvo, privremeno rješenje, do izgradnje novih kružnih raskrižja.
– Za rekonstrukciju postojećeg čvora Škurinje: raskrižje A7/DC403/Osječka ulica izdana je lokacijska dozvola, izrađen je glavni projekt te je u tijeku postupak dobivanja građevinske dozvole (dva nova kružna raskrižja umjesto postojećih semaforiziranih raskrižja).
Budući da se po postojećem prometnom režimu ne može skrenuti iz smjera A7-Zagreb prema državnoj cesti D403 kao i iz smjera D403 prema A7 u smjeru Pula, ukazala se potreba za izmjenu i dopunu postojeće prometne signalizacije i opreme na predmetnom čvoru i prilaznim cestama.
U tijeku je izrada idejnog rješenja privremene regulacije prometa kojim će se ti smjerovi omogućiti korekcijom horizontalne, vertikalne i svjetlosne signalizacije te manjim građevinskim zahvatima.
Navedeno će biti uspostavljeno po izradi projekta i ishodovanju suglasnosti te će biti na snazi do početka radova na izgradnji dva nova kružna raskrižja, stoji u odgovoru HC-a, no bez vremenskih rokova kada bi privremeno rješenje trebalo stupiti na snagu.
Inače, cesta D403, vrijedna više od 60 milijuna eura, zbog čega je ponijela naziv najskuplje ceste u Hrvatskoj, građena je nešto dulje od tri godine, pa je nejasno kako i zašto nitko iz Hrvatskih cesta nije ranije uočio da se s nje ne može skrenuti prema Puli ili da joj je nemoguće pristupiti iz smjera Zagreba te da privremeno prometno rješenje za ove probleme nije stupilo na snagu istodobno s otvaranjem ceste kojom je u prvih 48 sati od otvaranja prošlo 12.713 vozila.