ZAGREB

Gong i Kurziv: Medijsko opismenjavanje kroz osnaživanje edukacije i regulacije

| Autor: Hina
(Hina/EPA)

(Hina/EPA)


Ključni problem politika medijskog opismenjavanja je nepostojanje sustavnog i strateškog pristupa svih dionika, a poboljšanje je moguće kroz osnaživanje profesionalnih novinarskih standarda i medijske regulacije, rečeno je u četvrtak na okruglom stolu Gonga i Kurziva.

Analizu postojećih pristupa javnih politika u promicanju medijske pismenosti predstavila je Ivana Pejić iz Kurziva, naglasivši preporuku uvođenja dodatne razrade kriterija za dodjelu javnih koncesija i novca iz fondova te dodatnu evaluaciju medijske proizvodnje.

Istaknula je i preporuku za razvoj različitih oblika direktne i indirektne potpore za nakladnike kojima je medijska pismenost integralni dio medijskog rada i to u sklopu Fonda za poticanje i raznovrsnosti elektroničkih medija.

‘’Preporuka je osigurati proaktivnu ulogu Vijeća za elektroničke medije kao regulatora koji je zadužen za praćenje, nadziranje i izricanje mjera medijima koji krše standarde novinarskog izvještavanja i time doprinose širenju dezinformacija i govora mržnje'', kazala je Pejić.

Dodala je i kako bi u suradnji s novinarskim strukovnim udruženjima trebalo uspostaviti program sustavne edukacije i profesionalnog usavršavanja novinara u području medijske pismenosti.

O smjernicama za nove javne politike za unapređenje medijske pismenosti govorili su i Nikola Buković iz Gonga i Paško Bilić iz Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO).

Analiza je nastala u sklopu projekta "Medijsko obrazovanje je važno (MOV)" koji čini konzorcij 11 hrvatskih organizacija i institucija: Gong, Pragma, Telecentar, Kurziv - Platforma za pitanja kulture, medija i društva, Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Bacači sjenki, Dječji kreativni centar DOKKICA, Info zona, Centar za kulturu i cjeloživotno obrazovanje Zlatna vrata, Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO) i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.

Povezane vijesti


Podijeli: Facebook Twiter