(Hina/EPA)
Festival tolerancije je, uz podršku UNHCR-a Hrvatska, pokrenuo kampanju pod nazivom „Društvo dobrodošlice“ radi prihvaćanja i uključivanja izbjeglica, a provodi se na društvenim mrežama od 16. studenoga do 10. prosinca ove godine, priopćeno je u četvrtak.
Naslanja se na edukacijske programe koje UNHCR Hrvatska, Festival tolerancije i Isusovačka služba za izbjeglice uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja, Grada Zagreba i Fonda za aktivno građanstvo kontinuirano provode u školama diljem Hrvatske kroz platformu Dijalogija - pričajmo o tome, a govori o položaju i integraciji izbjeglica.
Okosnicu vizualnog identiteta kampanje čine dizajnerice Klasja&Zita, koje su se vodile dinamičnim bojama i oblicima, te poluapstraktnim ilustracijama i zaigranim kompozicijama u približavanju ovih kompleksnih fenomena današnjice mladima i široj publici, istaknuto je u priopćenju.
U kampanju su se uključile brojne škole diljem Hrvatske koje i same provode integraciju izbjeglica te su slanjem svojih motivirajućih video materijala ukazali na važnost i pozitivne promjene koje sami čine u svojim sredinama. Kroz primjere su pojasnili kako je edukacija koristila učenicima u razumijevanju te teme te kako provode integraciju ukrajinskih vršnjaka koji im posljednjih tjedana pristižu u sve većem broju.
Pitanje zaštite izbjeglica globalni je izazov jer je najmanje 100 milijuna ljudi diljem svijeta prisilno raseljeno, a broj ljudi koji su morali napustiti domove u posljednjem desetljeću se udvostručila.
Podsjeća se kako je UNHCR, Agencija UN-a za izbjeglice, objavila je da je od, kako se navodi, početka neprijateljstva u Ukrajini gotovo trećina Ukrajinaca bila prisiljena napustiti svoje domove, uključujući i 6.2 milijuna ljudi koji su interno raseljeni unutar zemlje i više od7.8 milijuna ljudi, većinom žena i djece, izbjeglih iz Ukrajine.
Hrvatska je u posljednjih devet mjeseci pružila utočište za više od 22.000 ukrajinskih izbjeglica, kao i više od 1000 izbjeglica koje su od 2004.godine, kada je donesen prvi Zakon o azilu upravo u Hrvatskoj, dobili zaštitu i nastavili graditi svoje živote u sigurnosti i miru.
Osim aktivnosti na društvenim mrežama kampanja uključuje i putujuće multimedijalne izložbe renomiranih hrvatskih umjetnika producirane u sklopu partnerstva Festivala tolerancije i UNHCR Hrvatska, te mnoge druge aktivnosti.
„Društvo dobrodošlice“ zagovara društvo različitosti i ukazuje na doprinos izbjeglica njihovim znanjima, iskustvima i talentima u zemlji koja im je pružila utočište te potiče uključivanje građana Hrvatske u procese integracije izbjeglica.
UNHCR Hrvatska i Festival tolerancije pozivaju građane i medije da podrže kampanju na Facebooku, Instagramu i Twitteru te koriste službene hashtagove kampanje #društvodobrodošlice #uzizbjeglice #withrefugees #unhcr #festivaltolerancije2022.